معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اعلام کرد: در سطح این استان ۹۲ سمن دارای اعتبار نامه می باشند که ۹۰ درصد آنها فعالیت خاصی ندارند.

۹۰ درصد سمن های خراسان رضوی  در حوزه جوانان فعالیت خاصی ندارند

مجید صفایی مقدم  در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین  گفت:  سال گذشته  ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به حوزه معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اختصاص پیدا کرد که تنها این بودجه را به کمتر از ۱۰ سمن توزیع شد و دیگر سمن ها  به خاطر فعالیت نداشتن و یا غیر فعال بودن  ازاین بودجه محروم شدند.

  وی با بیان اینکه ۳۶۰ سمن دیگر مراحل ۱۷ گانه ثبت را طی می کنند، گفت: متاسفانه  ثبت هر سمن ۳ ماه به طول می  انجامد که این موضوع  باعث می شود  افراد تمایلی به ثبت سمن های خود ننداشته باشند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت:  هر شهرستانی که سمنی در حوزه های چهارگانه فرهنگی، اجتماعی، علمی پژوهشی و اعتقادی مذهبی به ثبت برساند از اعتبارات معاونت حوزه جوانان برخوردار می شود در غیر این صورت مجبور هستیم به سمن هایی دیگر که اکثرا در مشهد هستند پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز هم اعتبارات خاصی برای اشتغال جوانان به معاونت جوانان تخصیص داده نشده است، گفت: اعتبارات امور جوانان به سمن‌هایی تخصیص داده می‌شود که بیشترین اثرگذاری را در حوزه جوانان داشته باشد.

وی عنوان کرد:  بیش از ۸۰ درصد فعالیت سمن ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی است و ۲۰ درصد باقی مانده در حوزه های علمی، پژوهشی و اعتقادی و مذهبی است که استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد سمن ها  در جایگاه پنجم و ششم کشور قرار دارد.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان  خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های این اداره کل براساس اعتبارات اختصاص داده، تنظیم می‌شود، ادامه داد: اولویت کاری این اداره کل در سال جاری در این حوزه منوط به دریافت اعتبارات است که تاکنون هنوز اعتبارات خاصی به حوزه جوانان تزریق نشده است.

وی اظهارداشت: اگر  مشکل ویروس کرونا تمام شود پیش بینی براین است که اعتبارات حوزه جوانان استان نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند  که  این رقم به بیش از ۲۰ میلیارد ریال برسد.

صفایی‌مقدم با بیان اینکه امور جوانان در این اداره کل در عرصه فرهنگ‌سازی کاهش طلاق فعالیت دارد، گفت: در این راستا کارگاه‌های مشاوره در قبل، حین و بعد از ازدواج به جوانان ارائه می‌شود که این کار سبب شده درصد زیادی  از طلاق ها منجر به صلح و سازش شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر طلاق‌ها در این استان بر اثر ناآگاهی جوانان است، اضافه کرد: امور جوانان خراسان رضوی به دنبال ازدواج پایدار، به هنگام و آگاهانه بوده و طبق آمار بیشتر ازدواج‌هایی که منجر به طلاق شده بر اثر ناآگاهی دو طرف بوده است.

وی اظهار کرد: ۲۵ درصد جمعیت بردسکن جوان است که نیازمند اعتبارات خاصی بوده، به‌ویژه در حوزه ازدواج که دغدغه اصلی است، بنابراین برگزاری کارگاه‌های مشاوره نیز به اعتبارات خاص خود نیاز دارد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان  خراسان رضوی با بیان اینکه جوانان زیادی در رزمایش کمک‌های مومنانه پای کار بودند، افزود: از ۶۰  هزار بسته معیشتی این استان برای آسیب‌دیدگان از کرونا در حوزه جوانان و خانواده‌های آن‌ها ۲ هزار بسته سهم و تعهد بردسکن بود که به‌خوبی توزیع شد.

وی رتبه بردسکن را با داشتن ۱۷ هزار جوان در خراسان رضوی رتبه اول دانست و متذکر شد: در بردسکن چند سمن مراحل نهایی را برای ثبت طی می‌کنند که امیدواریم در حوزه بانوان نیز سمن‌های فعالی از این شهرستان معرفی شود.

وی این خبر را هم داد که اگر طرحی در حوزه جوانان  قابلیت اجرا  را در سطح ملی داشته باشد می تواند از  اعتبارات خاصی دراین حوزه برخوردار شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری بردسکن  هم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و راه اندازی پویش مردمی مبارزه با کرونا در شهرستان بردسکن با کمک خیران  ۱۷۰ میلیون تومان اعم از کمک‌های نقدی و غیرنقدی به پویش مبارزه با کرونا کمک کردند.

مهدی عاشوری فر  افزود: دستگاههای هلال احمر، بسیج، بهداشت و درمان و دیگر دستگاههای اداری پای کار بودند و کمک های خود را به این پویش انجام دادند. وی افزود: در چندین مرحله گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی شهر با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای مردمی انجام شد.عاشوری فر با بیان اینکه بیش از ۶ هزار بسته معیشتی در راستای طرح مواسات و همدلی توسط سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بین معسرین شهرستان توزیع شد که بیش از ۹۵ درصد خانواده های نیازمند و اقشار آسیب پذیر از این بسته ها بهره مند شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها