دبیر دومین جشنواره «فیلم بهشت» از لغو این جشنواره به‌ دلیل تأثیر بحران کرونا بر فعالیت‌ها و رویدادهای هنری کشور خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره «فیلم بهشت» به سال آینده موکول شد.

برگزاری جشنواره «فیلم بهشت» به سال آینده موکول شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی یوسف‌زاده با تأکید بر لغو بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی به دلیل بحران کرونا ابراز کرد: با توجه به نظر شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم بهشت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، این جشنواره در سال ۱۳۹۹ برگزار نخواهد شد و به سال آینده موکول شد.
وی گفت: اگرچه این جشنواره با هدف پاسداری از میراث و هنر ایرانی- اسلامی و ترویج آموزه‌های خاندان رسالت به ویژه فرهنگ مهرپرور رضوی شروع به کار کرده بود، اما حمایت از تولیدات مرتبط با موضوع جشنواره نیز بخشی از اتفاقات آن و از دغدغه‌های اصلی جشنواره بود.
دبیر دومین دوره جشنواره فیلم بهشت از «زیر سایه خورشید»، «زائرین پیاده رضوی» و «زیارت و آیین‌های نوروزی» به عنوان برخی از بخش‌های این جشنواره نام برد و افزود: دبیرخانه این جشنواره در صدد بود تا کارگاه‌هایی را با حضور فیلم‌سازان و مستندسازان کشور برای تولید آثار در نوروز سال جاری در مشهد برگزار کند که متأسفانه به دلیل تأثیر ویروس کرونا در توقف موقت حضور زائران در این ایام در حرم مطهر رضوی، به این مهم دست نیافت.
وی به برپایی کارگاه تولید کلیپ مفهومی با موضوع «وقف و نذر رضوی» توسط دبیرخانه جشنواره در دوم اسفند سال گذشته در مکتب هنر رضوان مشهد اشاره کرد و ادامه داد: در این کارگاه حدود ۴۰ طرح‌ و ایده فیلم‌نامه تولید شد که قرار بود پس از بررسی، شرایط لازم برای تولید آن‌ها و شرکت در بخش مسابقه جشنواره فراهم شود که متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی یا تعلیق بسیاری از برنامه‌های هنری محقق نشد.
لازم به ذکر است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دومین جشنواره فیلم بهشت می‌توانند به سایت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی www.aqart.ir مراجعه کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها