رییس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس جدیدترین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان رضوی اوج کرونا را پشت سر گذاشته و به مرحله مهار و کنترل این بیماری رسیده است.

خراسان رضوی به مرحله مهار و کنترل کرونا رسید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید رضا رحیمی افزود: هم اکنون روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی نزولی است.
وی ادامه داد: تعداد بستری شدگان کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی به کمترین حد خود رسیده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان قائم (عج) مشهد از هفته گذشته پذیرش بیماران غیر کرونایی را آغاز کرده و به روال عادی بازگشته است و بیمارستان امام رضا (ع) این شهر هم به زودی آماده پذیرش بیماران عادی خواهد شد اما بیمارستان شریعتی مشهد همچنان مرکز مراجعه بیماران مبتلا به کرونا می‌باشد.  
وی با بیان اینکه معیار تقسیم بندی وزارت بهداشت در زمینه بیماری کرونا از ۲۷ اردیبهشت ماه تغییر کرده است افزود: براین اساس هم اکنون وضعیت شهر مشهد از نظر کرونا قرمز است و مردم باید اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت دست را رعایت کنند.

بیش از ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار رسمی تا هفتم خرداد ماه جاری ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۵۶ تن در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۵۶۴ تن رسید.

همچنین ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها