رییس اتحادیه صنف عمده‌ فروشان مواد غذایی مشهد گفت: دلیل اصلی گران شدن ماکارونی در بازار مشهد، افزایش قیمت گندم و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده ماکارونی در کارخانه است.

افزایش قیمت گندم دلیل گران شدن ماکارونی در مشهد است

به گزارش قدس آنلاین، سید حسینعلی شرف زاده اظهار کرد: قبلا دولت گندم را به نرخ هر کیلوگرم ۱۸ هزار ریال از کشاورز خریداری می‌کرد که امسال قیمت خرید گندم از کشاورز توسط دولت ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به همان نسبتی که قیمت خرید گندم از کشاورز افزایش یافته، قیمت آرد نیز رشد کرده و تولید ماکارونی در کارخانه با هزینه بالاتری انجام می‌گیرد.

رییس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی مشهد گفت: هم اینک قیمت ماکارونی در کارخانه نسبت به قبل ۴۵ درصد افزایش دارد که این محصول در عمده فروشی با سه درصد و در خرده فروشی با ۱۰ درصد افزایش قیمت نسبت به کارخانه به فروش می‌رسد.

شرف زاده قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰ گرمی در عرصه خرده فروشی مشهد را ۵۴ هزار ریال ذکر کرد و افزود: ماکارونی در بازار مشهد فراوان است و هیچ کمبودی در این محصول نیست و برخی از ماکارونی‌های موجود در بازار متعلق به کارخانه‌های استان خراسان رضوی و برخی از آنها نیز وارداتی است. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها