معاون کل وزیربهداشت با تأکید بر اینکه کرونا ضعیف نشده و ما در جنگ همه جانبه با کرونا قرار داریم، گفت: هر فردی از منزل خارج می شود یا در جمع چند نفره قرار می گیرد، از ماسک استفاده کند.

کرونا ضعیف نشده است/ هر فردی از منزل خارج می‌شود از ماسک استفاده کند

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امشب در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه ما روند نزولی مناسبی در ابتلا به بیماری کرونا داشتیم، گفت: اخیراً با عادی انگاشتن که توسط مردم  و برخی مسؤولان صورت گرفته این موضوع تغییر یافته است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این است که اعتقاد به فاصله‌گذاری اجتماعی از ۹۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است و این موضوع حتی در خانه‌ها نیز اتفاق افتاده است.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه واهمه و ترس سازنده از کرونا از ۷۰ درصد به ۳۴ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: سفرها مانند بمب ساعتی است که می‌تواند ویروس را از یک جا به جای دیگر منتقل کند.

 حریرچی با تأکید بر پرهیز مردم از مسافرت‌های غیر ضرور، یادآور شد: تأکید مؤکد دارم هرکس از منزل خارج می‌شود، ماسک بزند و هر کس نیز در جمع چند نفر شرکت می‌کند، ملزم به استفاده از ماسک است.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه هنوز واکسنی کشف نشده است و به این زودی ایمنی جمعی حاصل نمی‌شود،گفت: ویروس کرونا اصلاً ضعیف نشده است.

حریرچی با بیان اینکه برخلاف تصور، گرمای هوا باعث ازبین رفتن کرونا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی و مسافرت غیر ضرور بسیار خطرناک است.

وی  اضافه کرد: اکنون خوزستان و دزفول شدیداً با افزایش مبتلایان روبه رو هستند و  تأکید بر پرهیز مردم خوزستان از رفتن به ییلاق‌ها را داریم.

معاون کل وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در ادارات باید حداقل فاصله‌گذاری یک متر وجود داشته باشد و کارمندان از ماسک استفاده کنند؛ ضمن اینکه میز ‌خدمت باید وجود داشته باشد و سرو غذا در سالن های غذاخوری تعدیل شود.

حریرچی هشدار داد: ما در جنگ همه جانبه و تمام عیار با ویروس کرونا هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها