منتخبان مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم بر لزوم تجدید نظر شهرداری و فرمانداری مشهد در زمینه افزایش بهای حمل و نقل عمومی در سال جاری و با توجه به فشارهای اقتصادی مختلف بر مردم تاکید کردند.

در مورد افزایش بهای حمل و نقل عمومی مشهد تجدید نظر شود/مدیریت شهری از افزایش قیمت ها گذشت کند

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر درگفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: انتظار مردم بویژه اقشار آسیب پذیر از شورای اسلامی  و شهرداری مشهد این است که در موضوع افزایش بهای حمل و نقل عمومی در سال جاری  تجدید نظر کنند.

وی افزود: در سال ۹۹ به لحاظ شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است از این رو باید  مراعات اقشار آسیب پذیر و افراد دارای درآمد روزانه که امسال با چالش های جدی و مختلف گریبان گیر هستند و اغلب   به دلیل نداشتن وسیله نقلیه شخصی به ناچار برای تردد در سطح شهر از اتوبوس و مترو استفاده می کنند، صورت بگیرد.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم ادامه داد: اگرچه مدیریت شهری از این حق برخوردار است که در شرایط عادی جامعه ، سالانه و به تناسب افزایش هزینه ها ، بهای حمل و نقل عمومی را افزایش دهد اما در سال جاری به دلیل شرایط خاص کرونا، مواردی نظیر  طرح مواسات  از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و همچنین پویش های مختلفی که در سطح جامعه به منظور همدلی و همراهی مردم با یکدیگر و بخشش مواردی نظیر اجاره بها صورت گرفت و حتی شهرداری مشهد نیز در این زمینه اقدامات ارزنده ای  را انجام و نسبت به همراهی مردم با یکدیگر در سطح شهر نیز اطلاع رسانی هایی را صورت داد،  پیشنهاد می شود بررسی مجددی در زمینه افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در سال جاری  داشته باشند.

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: انتظار زائران و مجاوران امام مهربانی ها از مدیریت شهری مشهد این است که در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند و از افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در سال جاری گذشت کنند.

منتخب دیگر مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم نیز گفت: شهرداری و فرمانداری مشهد باید درباره افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در سال جاری تجدید نظر کنند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در ادامه به قدس آنلاین تصریح کرد: مصوبه شهرداری مبنی بر افزایش قیمت این خدمات در سال جاری در ماه های پایانی سال گذشته بوده است که در آن زمان احتمال پیش بینی شرایط کرونایی در کشور و فشار های اقتصادی بر مردم و بویژه قشر آسیب پذیر نبوده است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر فرمانداری مشهد نیز در آن زمان این مصوبه را تایید کرده است نیاز است که در این زمینه بررسی مجددی داشته باشد و حتی آن را لغو کند.  

برچسب‌ها