۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 706359

شکر خدا نفتکش‌ها به «ونزوئلا» رسیدند و حالا اگرچه رسانه‌های جهان هم تن به اقرار کافی ندهند، اما دنیا می‌داند که این کاری بود کارستان و ما از پس آن برآمدیم. همزمان مجلس جدید بدون کمترین تنفسی آغاز به کار کرد و رؤسای اصلی و فرعی آن هم انتخاب شدند

قدس آنلاین: شکر خدا نفتکش‌ها به «ونزوئلا» رسیدند و حالا اگرچه رسانه‌های جهان هم تن به اقرار کافی ندهند، اما دنیا می‌داند که این کاری بود کارستان و ما از پس آن برآمدیم. همزمان مجلس جدید بدون کمترین تنفسی آغاز به کار کرد و رؤسای اصلی و فرعی آن هم انتخاب شدند. خبر رسید «غیزانیه» عنقریب سیراب خواهد شد و در کنارش ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای حل ریشه‌ای مشکل آب آن منطقه و مردم مهربان و صبور کلانشهر «اهواز» اختصاص یافت... باری به همین ترتیب در کنار اخبار ناخوش کرونا و گرانی و غیره، ده‌ها خبر خوب از نوع آنچه آمد نیز نشر شد. اما تمام آن خبرهای خوب را که برخی شاید سیر تاریخ این سرزمین را عوض کنند، زیر هجوم رسانه‌ای قتل تلخ یک دختر نوجوان به دست پدرش گم شد. باید اقرار کرد که درست و غلط، بخواهیم یا نخواهیم، تمسخر کنیم یا تحسین، بپسندیم یا نپسندیم، میل و فشار فضای مجازی، دنبال کنندگان را با یک خبر بد ضربه فنی می‌کند. هر روز هم سرمایه‌گذاری‌هایی در اینترنت می‌شود تا این روند و این بمباران با شدت تمام ادامه داشته باشد.

باری این وضع سال‌هاست فضای مجازی ما را مسموم کرده و کسی به‌فکر راه چاره نبوده یا بوده و نیافته است. حالا در این اوضاع، با این روند مسموم چه باید کرد؟ بسیاری قادرند از همین مقدمه کوتاه، پروژه‌های نان و آبدار و ستادها و بنیادهای بسیاری درآورند و هر مدیر صاحب بودجه‌ای را نیز قانع کنند که فقط آن‌ها قادر به حل این مشکل اند. همان‌گونه که پیش از بسیار از این سفره‌ها پهن شده و هنوز هم چه بسا پهن است و اما حاصلی جز برای صاحب سفره‌ها و رفقایشان نداشته است. در چنین وضعی یک راه هم این است که لقمه را دور سر نچرخانیم. یعنی مدیریت کلان مملکت سعی کند خطاهای کوچک و بزرگ کمتر رخ دهد؛ چرا که این اخبار بد، به ندرت اخباری است که عامل اصلی آن مردم باشند. اغلب اخباری که کام ملت را تلخ می‌کند، شنیده‌ها و گاه مستندات منتشره در رسانه‌ها از تفاوت قول و عمل و رفتار و کردار مسئولان است. از کم کاری آن‌ها، خبر بد فقط خبر قتل رومینا نیست. لطفاً به این وضعیتی که در آن هستیم دقت کنید.

خبر بد اعلام خروج شبانه خودروها از خودروسازی‌ها، همکاری مقام‌های ارشد مالی و سیاسی کشور با یک زن و شوهر تازه به دوران رسیده برای غارت ملت، خبر کار چاق کنی فلان نمایندگان مردم، خبر جعل مدرک بهمان وکیل یا وکلای مجلس، خبر هنرنمایی شهردار هنرمند کرمانشاه، خبر ارتباط داماد فلان وزیر با بهمان بدهکار نجومی به شبکه بانکی، خبر ۱۰ بار عوض کردن شیوه یک نام نویسی ساده برای ماشین و بسیاری از اخبار مشابه است که اگر تا فردا هم بنویسم تمام نمی‌شود. وقتی اخبار گندکاری برخی نمایندگان مجلس درگذشته و حال منتشر می‌شود و نه کسی آن را تکذیب می‌کند و نه رسیدگی، وقتی همین رویه در مورد بسیاری از مفسدان و مقام‌های عالی اعمال می‌شود، وقتی مردم مردد هستند که چطور با این همه نظارت، مقام‌ها و نمایندگانی چنین آشکار و آسوده سرگرم غارت آن‌ها بوده‌اند، حق دارند خبر غرورانگیز افتتاح مجلس جدید را جدی نگیرند و قصه یک قتل ناموسی بشود نقل هر محفلشان. اگر شما که پشت آن میزهای بزرگ و یا روی آن صندلی‌های سبز نشسته‌اید سالم باشید و اگر نبودید، مراکز نظارتی و ناظران شما سالم باشند و هر دست کج را به موقع قطع و آشکارا به مردم اعلام کنند، آن وقت ملت هم اعتمادش برخواهد گشت و گرد اخبار مسموم تجمع نخواهد کرد!

انتهای پیام/

برچسب‌ها