۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 706369

دعوای چند روز اخیر میان ترامپ و توییتر به جاهای حساس و البته جذابش رسیده. این شبکه اجتماعی روز چهارشنبه برای نخستین بار، یک توییت‌ رئیس جمهور ایالات متحده را «به‌شدت گمراه‌کننده» خواند.

قدس آنلاین: دعوای چند روز اخیر میان ترامپ و توییتر به جاهای حساس و البته جذابش رسیده. این شبکه اجتماعی روز چهارشنبه برای نخستین بار، یک توییت‌ رئیس جمهور ایالات متحده را «به‌شدت گمراه‌کننده» خواند. «دونالد» اما در واکنش به این اقدام برخی رسانه‌های کشورش را به جانبداری انتخاباتی از یک جریان خاص متهم و یک روز بعد دستور اجرایی برای وضع محدودیت بر رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد. ترامپ همچنین به وزیر دادگستری آمریکا دستور داد قانون بازخواست رسانه‌های اجتماعی را به اجرا درآورد. ترامپ مدعی است رسانه‌های اجتماعی از قبیل توییتر و فیس‌بوک صدای جمهوری‌خواهان را (در موضوع انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور) خفه می‌کنند! روز گذشته توییتر بار دیگر دو پیام ترامپ در مورد اعتراض‌های شهر مینیاپولیس را ترویج خشونت دانسته و سانسور کرده، مسئله‌ای که مسلماً با واکنش تند پرزیدنت مواجه خواهد شد.

جنگ زرگری میان ترامپ و توییتر جلوه‌ای از آزادی بیان دروغین غربی است. ویژگی مهمی که دونالد دارد این است که آمریکا را بدون روتوش به دنیا معرفی کرد. ترامپ در حالی به سرعت قانون بازخواست رسانه‌های اجتماعی را امضا می‌کند که مقام‌های این کشور مفهوم آزادی بیان را بهانه‌ای مناسب برای مداخله در دیگر کشورها می‌دانند. ایالات متحده در حالی بسیاری از کشورها را به نقض آزادی بیان متهم می‌کند که رئیس جمهورش تاب تحمل کمترین انتقاد از خود را ندارد. واقعیت آمریکا همین است. تناقض، تفاوت و دودستگی سال‌هاست که در این کشور ریشه دوانده و در حکومت ترامپ تنها کمی برجسته‌تر شده. رهبران کاخ سفید مدت‌هاست با رسانه‌هایی که کمترین نقد را به سیستم سیاسی این کشور و یا در انتقاد از صهیونیسم جهانی داشته‌اند برخورد کرده‌اند. بسته شدن حساب بسیاری از مقام‌ها و شهروندان کشورمان که علیه سیاست‌های واشنگتن مواضعی را مطرح کردند از سوی برخی شبکه‌های اجتماعی آمریکا که توسط رهبران این کشور کنترل و جهات دهی می‌شوند مؤید این نکته است. این موضوع درس‌های بسیاری البته برای جریان‌های غرب‌گرا که سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند دارد. ایالات متحده کشوری است که از آزادی بیان دم می‌زند اما در جایی که به نفعش نیست راه رسانه‌ها را سد می‌کند؛ این آن موضوعی است که باید دیده شده و مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها