رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد گفت: بیشترین تجاوز به حریم و ساخت‌وساز غیرقانونی در محدوده لازم‌المراعات راه‌های این شهرستان در محور کنارگذر شمالی کلان‌شهر مشهد روی‌داده است.

بیشترین تجاوز به حریم راه‌های مشهد در محور کنارگذر شمالی است

به گزارش قدس آنلاین، جواد پورعلی افزود: پس از  آزادراه کنارگذر شمالی مشهد بیشترین موارد تجاوز به حریم قانونی و نظارتی راهه‌ای شهرستان مشهد مربوط به محدوده بزرگراه مشهد - چناران و جاده‌های مشهد - کلات و مشهد - سرخس است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد یادآور شد: اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد در طول سال گذشته ۱۰۰ مورد اخطار برای خاطیان به خاطر تجاوز به حریم راه‌ها در سطح حوزه استحفاظی صادر کرد.

وی موارد تجاوز را شامل دیوارکشی، گودبرداری زمین، ساخت واحدهای تجاری، نصب تیر توسط اداره برق در حریم راه و نیز ساخت راهه‌ای دسترسی غیرمجاز در محدوده حریم قانونی راه‌ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد:  در چهارچوب مقابله با متجاوزان به حریم قانونی راه‌ها ۳۵ مورد ساخت‌وساز در این محدوده‌ها تخریب شد.

پورعلی افزود: تجاوز به حریم، محدود به راهه‌ای اصلی نیست بلکه در مسیر راه‌های روستایی پر رفت‌وآمد نیز موارد تجاوز به حریم قانونی راه صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد ادامه داد: عمده تخلفات متجاوزانه در حریم راهه‌ای روستایی شامل دیوارکشی، عبور دادن لوله آب و دیگر تأسیسات فنی خدماتی از حریم جاده و حتی شکافتن آسفالت برای لوله‌گذاری آب است.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها