یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی بنده این است که دست کم تا پایان خرداد شاخص برای عبور از محدوده قبلی یعنی ۱ میلیون ۵۰ هزار واحد ناتوان است؛ احتمالاً شاهد یک افت دیگر در بازار خواهیم بود و بعد از آن است که می‌توانیم شاهد حرکت صعودی شاخص کل برای حمله به هدف ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد باشیم.

ادامه روند کنونی بورس تا پایان خرداد/ ناتوانی شاخص برای عبور از سقف یک میلیون واحدی/ احتمالًا شاهد یک افت دیگر خواهیم بود

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین؛ امروز در دومین روز معاملات هفته جاری و با تعطیلی بازارهای جهانی معامله گران در حالی وارد گود می‌شوند که روند تاریخی بورس نشان داده یکشنبه‌ها همیشه بعد از شنبه‌های هیجانی چالش اصلی بازار خواهد بود. حال اما عوامل متعددی وجود دارند که نوسان بازار را حداقل تا پایان خرداد متوالی و بالا ارزیابی می‌کنند.

خریداران امروز هدف گذاری شاخص یک میلیون واحدی را نشانه گذاری کرده‌اند و فروشندگان قصد دارند امروز را قوی ظاهر شوند تا بتوانند از حرکت روبه رشد شاخص جلوگیری کنند. در زورآزمایی امروز با توجه به آغاز حراج اوراق دولتی با ارسال سفارش متقاضیان و فروش سهام عدالت در دومین روز باید در انتظار ماند که بازار چه رفتاری از خود نشان می‌دهد. در سوی دیگر، با رشد قیمت کامودیتی‌ها در پایان بامداد دیروز و افزایش نرخ دلار نیمایی، بازار همچنان در انتظار رشد قیمت‌هاست.

ادامه روند کنونی بورس تا پایان خردادماه

«حسین زمانی» کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین در رابطه با پیش‌بینی از آینده بورس گفت: از نظر بنده شاخص به لحاظ تکنیکالی در موج ۴ خودش و اصطلاحا داخل یک رنج متراکم است؛ فعلا بازار برای عبور از محدوده قبلی یعنی همان سقف یک میلیون و ۵۰ هزار واحد ناتوان است. در حال حاضر بازار در قالب یک موج صعودی B قرار دارد و احتمالا بار دیگر تا همان محدوده قبلی برود اما نتواند عبور کند و  شاهد یک افت در قالب موج C نزولی باشیم.

حمله به هدف ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد

وی افزود: پیش بینی بنده این است که دست کم تا پایان خرداد ماه شاهد این روند باشیم و بعد از آن شاهد حرکت صعودی شاخص کل برای حمله به هدف ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد باشیم.

زمانی با شاره به برخی از عوامل تأثیرگذار بر روند کنونی شاخص نیز گفت: خبری که روزهای اخیر از طریق سازمان بروس اعلام شد که مجموعاً ۱۰۰ هزار نفر از ۴۹ میلیون نفر حاضر شده‌اند که ۳۰ درصد ابتدایی سهام عدالت خود را بفروشند بنابراین این عدد نمی‌تواند فشار روانی فروش در بازار ایجاد کند. خبر خوب دیگر از طرف حسین سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس مبنی بر قرار گرفتن کارت اعتباری در اختیار دارندگان سهام عدالت اعلام شد که می‌تواند خبر مثبتی برای بازار تلقی شود و می‌تواند ضربه فروش سهام عدالت را بر بازار بگیرد. درحال حاضر دلیل آن چنانی دیگری برای ریزش بازار متصور نیستیم. بازارهای جهانی، کامودیتی‌ها و نفت نیز وضعیت خوبی دارند و اینها هم می‌توانند به بازار کنونی ما هم کمک کنند.

یک روند اصلاحی دیگر در راه است

این مدرس و تحلیلگر بازار سهام در رابطه با اظهار نظر برخی از کارشناسان مبنی بر مواجه شدن بورس با یک دوره پرنوسان نیز گفت: همانطور که پیشتر گفتم در حال حاضر در حال گذر از موج صعودی B در موج چهار هستیم و به نظر بنده تا محدوده ۱ میلیون و ۵۰ هزار واحد نیز برود اما مجددا با یک روند اصلاحی مواجه شود و بعد از آن است که شاخص حرکت صعودی خود را به سمت اهداف بالاتر ادامه خواهد داد.

این کارشناس سرمایه در رابطه با عمق ریزشی که تا پایان خردادماه برای بورس متصور است، گفت:ریزشی که برای بار دوم متصور هستم، کم‌عمق‌تر از ریزش قبلی خواهد بود چرا که ضربآهنگ اصلاح در افت قبلی گرفته شده است و ترس بازار هم ریخته و افراد هم کمی محتاط تر نسبت به خرید اقدام می‌کنند بنابراین جای نگرانی چندانی نیست افرادی که بتوانند سهام‌داری بلند مدت را انتخاب کنند برندگان اصلی این بازار خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها