همدان _ مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: درحال حاضر ۱۳۷ واحد صنایع تبدیلی غذایی با ظرفیت ۸۶۱ هزار تن سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان در استان در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی اکثر این واحدها بیش از ۳۰ درصد است و سبب ایجاد اشتغال برای ۲هزار ۳۲۲ نفر می‌شود.

۱۳۷ واحد صنایع تبدیلی غذایی در استان همدان در حال احداث است
به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین،  حسن محمدی  مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی همدان ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۸، ۳۱ فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت ۱۳۴ هزار تن تولید انواع محصول، اشتغالزایی ۱۸۶ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد تومان صادر شد.
محمدی با بیان اینکه ۸۱  فقره جواز تاسیس با ظرفیت ۴۳۶ هزار تن انواع محصول در سال ۹۸صادر شد، بیان کرد: برای این تعداد جواز تاسیس ۸۴۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری  شده است و پیش بینی می‌شود با اشتغالزایی یک هزار ۳۵۲ نفر شود.
وی ضمن اشاره به صدور ۱۳ فقره طرح توسعه با پیش‌بینی تولید ۳۵ هزار تن انواع محصول اضافه کرد: ۲۲۶ فقره موافقت اولیه با پیش بینی تولید ۸۱۳ هزار تن انواع محصول نیز صادر شده است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی  استان همدان با بیان اینکه ۶۵ فقره پرونده به ارزش ۲۲۶ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده است، گفت:  از ۶۵ فقره پرونده تا کنون ۱۲ فقره عقد قرارداد و ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
محمدیمجموع واحد صنایع تبدیلی استان را ۴۰۷ واحد دانست  وبیان کرد:  توان تولید این واحدها چهار میلیون و ۱۱۸ هزار تن انواع محصول است که سبب اشتغالزایی ۸۶۴۲ نفر در استان همدان شده است.
وی با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در برخی از صنایع‌ تبدیلی ترشی شوری انجام شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۸ واحد سردخانه  با ظرفیت ۱۹۰ هزار تن در استان همدان وجود دارد و سبب کاهش صایعات سیب‌زمینی به زیر ۵ درصد شده است.

برچسب‌ها