رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: با افزایش سواد رسانه‌ای می‌توان از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری کرد و حوزه علمیه، دانشگاه و مدرسه سه ضلع مهم در این خصوص محسوب می‌شوند.

حوزه علمیه، دانشگاه و مدرسه سه ضلع مهم آموزش سواد رسانه‌ای

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی امروز در دیدار با جمعی از پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با اشاره به اهمیت فضای مجازی در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه اظهار کرد: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان، امروز کمتر کسی را سراغ داریم که از قابلیت‌ها و فرصت‌های این فضا استفاده نکرده باشد.

سرهنگ جهانشیری با بیان اینکه فضای مجازی فرصت بسیار خوبی است که باید به درستی از آن بهره برد، گفت: فضای مجازی در حوزه‌های، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی تاثیرگذار است و ابعاد آن روز به روز تخصصی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه در کشور ما ۹۰ درصد افراد کاربر فضای مجازی هستند، گفت: تعداد کاربران این روزها رشد چشم‌گیری داشته و خوشبختانه کشور ما زیرساخت‌هایی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند از این فناوریها بهره‌مند شوند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی تصریح کرد: به همان میزانی که حوزه استفاده و تعداد کاربران فضای مجازی زیاد می‌شود تهدیدها و جرایم نیز توسعه می‌یابد؛ این جرایم در حوزه‌های اقتصادی، اخلاقی، فناورانه و... است که بیشتر آنها قابل مدیریت هستند.

جهانشیری گفت: متاسفانه در ایامی که کشور ما با ویروس کرونا درگیر بود به دلیل اینکه مردم بیشتر در منازل بودند و به لحاظ روحی و روانی مشکلاتی برای آنان بوجود آمده بود، جرایم غیر اخلاقی همچون منتسب کردن اعمال خلاف واقع به یکدیگر، تهمت و افترا و... در مقایسه با سال گذشته۱۳ درصد رشد داشته است.

 وی خطاب به پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: شما محققان و پژوهشگران می‌توانید در راستای کاهش جرایم سایبری طرح‌هایی را برای بهتر شدن محتوای فضای مجازی به مخاطبان و کاربران ارائه دهید.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها