برنامه‌های سی‌ویکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در خراسان رضوی اعلام شد.

اعلام برنامه‌های سی‌ویکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق براتی در جلسه ستاد بزرگداشت سی‌ویکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در طول دوران حیات پربرکت خود آن‌چنان تأثیرات بزرگی را در اذهان و افکار عمومی جهان به جای گذاشته که تا همیشه از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد.

وی افزود: تأثیرات افکار و اقدامات امام خمینی (ره) تا آنجا پیش رفته که حتی شخصیت‌های برجسته جهان در مقابل عظمت و حیات طیبه امام راحل سر تعظیم فرود آورده و از او به ‌نیکی یاد می‌کنند.

جانشین رئیس ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با اشاره به ویژه‌برنامه‌های سالگرد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد، تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تجمع و برنامه‌ای در حرم مطهر حضرت رضا(ع) نخواهیم داشت، اما ویژه برنامه‌های خوبی برای گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در استان در نظر گرفته شده است.

براتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد ماه سخنرانی خواهند کرد، عنوان کرد: امسال سخنرانی معظم له همزمان با پخش در سراسر کشور و رسانه‌های فارسی‌زبان بین‌المللی از طریق صداوسیمای مرکز استان و سایت‌های مختلف، بلندگوهای بقاع متبرکه و هیئات مذهبی به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ستادهای شهرستانی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌هایی در شهرهای سفید استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا، برگزار خواهند کرد.

جانشین رئیس ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بیان کرد: یکی از اولویت‌های اساسی برنامه‌های ستاد، آگاهی‌بخشی به نسل جوان و آشنایی این نسل با ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد به وسیله تولید محتوا و بازخوانی اندیشه‌های حضرت امام راحل و نشر و گسترش آن در فضای مجازی و رسانه‌ای استان توسط فعالان این عرصه است.

براتی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر برنامه‌های سخنرانی که در گرامیداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد توسط آستان قدس رضوی در اماکن و صحن‌های حرم مطهر بدون تجمع زائران برگزار می‌شود، بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال حضرت امام راحل نیز به صورت زنده از نمایشگرهای صحن‌های حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران حضرت پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌هایی را در فضای مجازی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو برگزار می‌کند، عنوان کرد: این برنامه‌ها به شکل تصویری و با حضور سخنرانان و شخصیت‌های علمی و دینی برجسته‌ای از کشورهای ایران، لبنان و پاکستان برگزار خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) گفت: برگزاری نشست‌های علمی در خصوص بررسی ابعاد شخصیتی امام راحل با دانشگاه‌های مالزی، تانزانیا و اوگاندا و برگزاری شب شعر به زبان اردو در ۱۵ خردادماه از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) است.

براتی اضافه کرد: فضاسازی و تبلیغات محیطی توسط شهرداری مشهد و توزیع پوستر و اقلام تبلیغی این ایام نیز از فردا در سراسر نقاط استان توزیع خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها