محمود صادقی گفت: مجلس دهم بارها موضوع اعلام آمار کشته شدگان آبان ۹۸ را پیگیری کرد و حتی موضوع استیضاح وزیر کشور نیز درهمین راستا بود.

 آماری که از کشته‌شدگان آبان ۹۸ شنیده بودم به آماری که وزیر کشور اعلام کرد، نزدیک است

قدس آنلاین: ایرنا پلاس نوشت: محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان مجلس دهم آمار کشته شدگان آبان ۹۸ را اعلام نکردند، می‌گوید: در مجلس دهم تلاش شد در قالب کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون‌های سیاسی این کار پیگیری شود و گزارشهای مفصلی نیز مطرح شد اما از آنجایی که این پیگیری‌ها با مسئله انتخابات و کرونا پیوند خورد و همچنین جنبه محرمانه و امنیتی پیدا کرد، کسانی که مطلع شدند ریسک اعلام آن را نپذیرفتند.

صادقی همچنین می‌افزاید: مجلس دهم بارها این موضوع را پیگیری کرد و حتی موضوع استیضاح وزیر کشور نیز درهمین راستا بود. نمایندگان تهران نیز دیدارهای طولانی از برخی مناطق از جمله اسلامشهر داشتند اما چون آمارها جسته و گریخته بود، یک جایی باید این آمارها تجمیع می‌شد تا مشخص شود چه تعداد، جان‌باخته و مجروح بوده‌اند و که تعداد از نیروهای انتظامی را هم شامل می‌شد.

این نماینده سابق مردم تهران گفت: من آمار  کشته شدگان را ۲۴۹  یا ۲۵۰ نفر شنیده بودم که به آماری که آقای رحمانی فضلی و سازمان عفو بین الملل هم اعلام کرده‌اند، نزدیک است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها