نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با اتکا به ارتباط عاطفی با اقشار پابرهنه جامعه توانست مشکلات و بحران‌های کشور را حل و فصل کند.

امام خمینی (ره) با اتکا به پابرهنه‌ها کشور را از بحران‌ها عبور داد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: امام خمینی (ره) شاید به عنوان تنها رهبر جهان توانست در دوران حیات خود با اقتدا به پیامبر بزرگوار اسلام ضمن توجه به اقشار به ظاهر بدون جایگاه در جامعه و پابرهنگان و مستضعفان به رهبری امت بپردازد، از این رو همین صفت را می‌توان ویژگی مهم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست.

وی ادامه داد: از مصادیق این توجه به اقشار پابرهنه،  روایت امام راحل از پیرزنی است که چند عدد تخم مرغ را در دوران دفاع مقدس برای کمک به جبهه اهدا کرد، کمکی که فارغ از نوع و محتوای آن نشان دهنده احساس تکلیف آحاد مردم در دوران دفاع مقدس بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آن امام عزیز در بحران‌ها با تاسی از پیامبر گرامی اسلام (ص) و با توجه و اتکا به اقشار مستضعف جامعه، مسائل جنگ در آن دوران را با برنامه هایی که تدوین شده بود مدیریت نمود.

وی کوچک بودن مشکلات در نگاه امام خمینی (ره) را دیگر ویژگی برجسته ایشان در مواجهه با مشکلات و بحران‌ها برشمرد و افزود: نگاه امام خمینی (ره) به گونه‌ای بود که افراد و مشکلات بزرگ در نگاه ایشان کوچک بود.

حجت‌الاسلام پژمانفر ادامه داد: آن رهبر فرزانه به دلیل ارتباط معنوی قوی که با خداوند داشت مشکلات را آنقدر بزرگ نمی‌دید و به تعبیری با مسایل و مشکلات، واداده و منفعل برخورد نمی‌کرد آنگونه که در روز نخست جنگ که بعثی ها فرودگاه مهرآباد و مرزها را بمباران کرده و هجوم همه جانبه علیه ایران آغاز کردند، ایشان با یک نگاه بلند این موضوع را کوچک توصیف کردند و گفتند، دیوانه ای سنگی انداخته و فرار کرده و مردم را به مقاومت فراخواندند و در نتیجه همه اقشار برای مقابله با جنگ افروزان وارد عرصه شدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) هیچ گاه به مشکلات بی‌تفاوت نبود گفت: ارتباط معنوی ایشان با خدا باعث می‌شد مشکلات را کوچک ببینند و ضعف و ناتوانی در برابر آنان نشان ندهند، ایشان با این دیدگاه برنامه ریزی و مسائل را پیگیری می‌کردند.   

امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی روز چهاردهم خرداد ماه ۱۳۶۸ رحلت کردند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها