همدان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: خط سوم آبرسانی شهر همدان با نصب سه راهی به خط انتقال آب از سد تالوار به قطر هزار و ۶۰۰ میلیمتر به این شهر متصل شد.

خط انتقال آب سد تالوار به همدان انجام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان ، سید هادی حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهارکرد: اتصال آب سد تالوار به همدان به دلیل حساسیت خط مذکور و به منظور پیشگیری از قطعی آب شهر همدان متخصصان شرکت آب و فاضلاب با راهکارهای ابتکاری برای برش خط انتقال بدون هیچ گونه هدر رفت و قطعی آب اقدام و اتصال سه راهی بر روی خط انتقال با موفقیت انجام شد.

حسینی بیدار اضافه کرد: با نصب این سه راهی و اجرای خط انتقال به طول ۳۵۰ متر از جنس چدن داکتیل ۹۰۰ میلیمتری، امکان بهره برداری از طرح آبرسانی تالوار و چاه‌های خالق وردی فراهم می‌شود. 

وی افزود: با اجرای این طرح می‌توان آب چاه‌های خالق ورودی را به مخزن پارک مردم با ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه منتقل کنیم و چنانچه طرح آبرسانی تالوار تکمیل شد از این خط انتقال می‌توان برای آبرسانی به شهر همدان استفاده کرد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب به دلیل شیوه ویروس کرونا در استان نیز گفت: توصیه ما به شهروندان این است که در کنار رعایت نکات بهداشتی، مدیریت مصرف را جدی بگیرند تا تابستان امسال را بدون قطعی آب سپری کنیم.

برچسب‌ها