"خانه عربی" در مادرید پایتخت اسپانیا سلسله همایش‌های مجازی را تحت عنوان "تجربه اسلام در زمان وبا" برگزار کرده و این همایش‌ها تا ششم ماه میلادی جاری ادامه خواهد یافت.

برگزاری همایش مجازی "تجربه اسلام در دوران وبا" در اسپانیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وبگاه خبری "العربی الجدید"،  پس از آنکه بعد از سال‌ها دانشگاه‌های اسپانیایی به روی پژوهش‌های اسلامی تقریباً بسته بود اما از نیمه‌های دهه هفتاد قرن گذشته به تدریج پژوهش های تمدن اسلامی و تعامل مثبت بیشتر با گذشته اندلسی خود از طریق بازنگری در تاریخ آغاز شد.

بازتاب این موضوع به تدریج بر نگاه به حضور فزاینده اسلام در اسپانیا و اروپا نمایان شد؛ به گونه‌ای که آمارها نشان می‌دهد تعداد مسلمانان به حدود ۳ تا ۴ درصد افزایش یافته و این مسلمانان از فرهنگ ها و نژادهای مختلف هستند.

"تجربه اسلام در دوران وبا" عنوان سلسله همایش های مجازی است که خانه عربی در مادرید از روزهای پایانی ماه میلادی گذشته شروع شده و تا شهم ماه میلادی جاری برگزار می شود. در این همایش ها هر هفته چهار جلسه برگزار می‌شود که در آن پژوهشگران و کارشناسان تجربه‌های فرهنگی مسلمانان و جوامع عربی و اسلامی در تعامل با ویروس کرونا را بررسی می کنند.

در بیانیه سازمان دهندگان این همایش آمده است: ماه مبارک رمضان که بتازگی تمام شده است، نفطه تحولی در مورد توانایی بر مشاهده تغییرات و سازگاری‌ها در بسیاری از فعالیت‌های جهان به شمار می‌رود از این رو این همایش ها همسو با واقعیت های اجتماعی متغیر بوده تا نحوه تغییر برخی اعمال عبادی در برخی اماکن عبادی مسلمانان فهمیده شود.

این سلسله همایش‌ها با نشست "گرایش‌ها، بیانات و فتواها در عرصه بین‌المللی" با اجرای "آنا بلانیت" مبتنی بر تخصص خود در فلسفه و پژوهش های عربی و اسلامی پایان می یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها