مسوول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) در جامعه به ویژه برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده شود.

ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) باید برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین صافدل با تسلیت فرارسیدن سی و یکمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) افزود: یاد و خاطره امام راحل با شهیدان عجین شده و در همین راستا، پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه شناخت شاخصه‌ها، اندیشه و راه امام راحل برای تداوم انقلاب و حفظ دستاوردهای آن از اهمیت بسیار برخوردار است ادامه داد: تداوم راه امام خمینی (ره) رمز بقا و ثبات نظام اسلامی است.  

مسوول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه احیای مبانی و اصول فکری امام راحل و ترویج، تعمیق و توسعه اندیشه‌های امام خمینی (ره)  را راهبرد اصلی نظام و به عنوان مسیر آینده انقلاب دانست و گفت: تبیین شخصیت فکری و عملی ایشان و معرفی آن به نسل‌های آینده انقلاب از ضرورت‌های اساسی است که باید به عنوان یک اصل مهم و اساسی در مسیر پیش روی نظام اسلامی قرار گیرد.

وی حرکت بر مبنای اصول انقلابی و دشمن شناسی را از دیگر شاخصه‌های امام راحل عنوان کرد و خواستار ارتقای بصیرت و آگاهی سیاسی و اجتماعی نخبگان به ویژه استادان و دانشجویان در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام صافدل، بر لزوم مسلح شدن این قشر علمی و نخبگانی کشور به ابزار معرفتی امام خمینی (ره) و پایمردی بر صراط مستقیم انقلاب و دفاع از خط سرخ ولایت براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

چهاردهم خرداد ماه امسال سی و یکمین سالگرد رحلت جانگداز حضرت آیت‌الله‌ العظمی سید جلیل‌القدر حسینی روح‌الله خمینی پدیدآورنده و پیروزی‌بخش انقلاب اسلامی در جهان و بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران است.  

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۵۹ عضو هیات علمی و حدود ۷۰۰ دانشجو است که در ۱۰ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی شهر تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت بیمارستانی در شهر فیض‌آباد مرکز شهرستان مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها