محمدرضا حیاتی، گوینده‌ی خبر صداوسیما در گفت‌وگویی به بیان خاطرات خود از خواندن خبر رحلت امام پرداخته است.

نقش رئیس کل بانک مرکزی در خواندن خبر رحلت امام(ره)

قدس آنلاین: حیاتی در این گفت‌وگو برای نخستین بار از نقش عبدالناصر همتی، رئیس فعلی بانک مرکزی در بخش خبر صداوسیما می‌گوید.

متن کامل این بخش از گفته‌های محمدرضا حیاتی که در گفت‌وگویی ویدئویی با «پارسینه» انجام شد را در ادامه بخوانید:

«ساعت پنج صبح ماشین آمد و به محض اینکه سوار شدم احساس کردم حال و هوای راننده غیرعادی است و پیراهن مشکی پوشیده بود، من از رحلت امام خبر نداشتم. وقتی به محل کار رسیدم، دیدم حال و هوای جام جم مثل هر روز نیست. وقتی وارد تحریریه شدم دیدم که بسیاری از همکاران ما خیلی قبل‌تر از من حضور دارند و ظاهراً از خبر زودتر مطلع شده بودند.

در ابتدا قرار بود خبر رحلت امام را مرحوم افشار بخوانند اما در آخرین لحظات آقای افشار گفتند که نمی‌توانند از لحاظ روحی این خبر را بخوانند.

پنج دقیقه مانده به خبر ساعت هفت صبح بود که مدیر خبر از من خواست خبر را بخوانم. خاطره‌ جالبی که تعریف کنم در همین زمینه این است که مدیر خبر در آن زمان همین آقای دکتر همتی، رئیس کل بانک مرکزی بودند.

یادم هست آقای همتی من را صدا کرد و گفت «حیاتی! خبر را بگیر و برو استودیو خبر»، گفتم «آقای همتی! من اصلاً خبر را ندیدم، حداقل قبلش یک اطلاع می‌دادید، مروری کنم»، گفت: «وقت نیست، برو به استودیو خبر و حتی اگر در بین خواندن خبر گریه کردی، با گریه بخوان خبر را»، این را که گفت من هم به استودیو خبر رفتم و بقیه‌ ماجرا را هم که همه با خبر هستند»

انتهای پیام/

برچسب‌ها