نایب‌رئیس کانون بازنشستگان مشهد با اشاره به عدم تعیین تکلیف وضعیت مسکن در حقوق کارگران، گفت: شرایط افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز همچنان نامعلوم است.

چرا دولت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تعیین‌تکلیف نمی‌کند؟

به گزارش قدس آنلاین، رحمت‌الله پورموسی با اشاره به اینکه قرار است جلسه شورای عالی کار روز شنبه آتی برگزار شود، اظهار کرد: در این جلسه قرار است در زمینه مبحث مسکن کارگران جمع‌بندی شود، وضعیت معیشتی به‌هیچ عنوان مورد تائید جامعه کارگری نیست و امیدواریم مسئله مسکن طوری طراحی شود که به حداقل حقوق برسد تا جبران مقداری از مشکلات کارگران را صورت دهد.

نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد بیان کرد: وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مشخص نیست؛ ما به عنوان مسئول کانون نیز اطلاعی از این مسئله نداریم و نمی‌دانیم در چه مرحله‌ای است.

وی تصریح کرد:‌ بازنشستگان لشکری و کشوری از ابتدای سال این افزایش را داشته‌اند اما متاسفانه تا امروز حتی وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان کارگری را نمی‌دانیم و براساس معیار سال ۹۸ حقوق و مزایا پرداخت می‌شود.

پورموسی افزود: بازنشسته کارگری با افزایش سن مشکلاتش نیز بیشتر می‌شود و افراد حاضر در سفره‌اش بیشتر شده و مشکلات درمانی نیز پیدا می‌کند اما کمترین توجهی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود و همسان‌سازی نیز علی‌رغم اینکه قرار بوده برای همه بازنشستگان صورت گیرد برای بازنشستگان کارگری صورت نگرفته است.

وی گفت: جامعه کارگری مطالبات زیادی از تامین اجتماعی دارد؛ به این وضعیت رسیدگی نمی‌شود و تا این لحظه هیچ اتفاقی رخ نداده است.

نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد تاکید کرد: در ماه خرداد قرار داریم و این ماه نیز افزایش حقوق قطعا رخ نمی‌دهد و براساس فروردین و اردیبهشت احتمالا واریز حقوق صورت می‌گیرد و منتظر مصوبه شورای وزیران هستیم و امیدواریم زودتر صورت بگیرد و البته وعده‌هایی نیز داده شده اما تاکنون محقق نشده است.

پورموسی با اشاره به اینکه کارگران بیشترین آسیب را از کرونا دیدند، اظهار کرد: قرار بود بحث بیمه بیکاری دنبال شود؛ کسانی که بیمه‌پرداز نبودند هیچ کاری برای‌شان صورت نگرفت و آنهایی‌که بیمه‌پرداز بودند تازه بحث بهمن‌ماه آنها قرار است ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: هنوز واریز اسفند ماه سال گذشته برای این گروه صورت نگرفته و اگر هم صورت بگیرد با اختلاف زمانی بسیار زیاد صورت خواهد گرفت.

پورموسی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از اقداماتی که در حوزه کارگری صورت می‌گیرد در حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب است و مثال آن را در اقداماتی که قرار بوده و هست برای مبحث کرونا صورت بگیرد شاهد هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها