رئیس سابق اتحادیه کفاشان مشهد گفت: کفش های چینی که فعلا در بازار وجود دارند عموما استفاده طبی یا ورزشی دارند و خوشبختانه بعد از گرانی ارز حضور این نوع کفش ها برای استفاده عموم تقریبا کم رنگ شده است.

کفش های چینی در بازار کمرنگ شده اند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: بازار کفش هم به مانند خیلی دیگر از مشاغل این روزها حال و رو ز خوبی ندارد افزایش قیمت‌های خدمات دولتی و بیمه و مالیات و انواع جریمه‌ها و تعرفه‌ها و... از جمله مشکلاتی است که باعث افت بازار کفش شده است.

درهمین رابطه اسماعیل پور ملائکه توضیح داد: بی رونقی بازار کفش و نداشتن مشتری و متقاضی کافی ربط چندانی به وضعیت شیوع بیماری کرونا ندارد کلا این روزها کسی میلی به خرید کفش ندارد مگر انگشت شماری از مردم که به ضرورت به بازار مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: فقط این روزها کرونا کمی به وضعیت بد بازر دامن زده است و این قضیه هم تنها به بازار کفش و مشهد خلاصه نمی شود باید بنشینیم و ببینیم که دولت می خواهد برای این مشکل چه راه حلی ارائه دهد و فعلا هم چاره ای جز صبوری وجود ندارد.

پور ملائکه افزود: همه این عوامل باعث شده که هم در بخش تولید و هم در بخش فروش با ریزش زیاد مشتری و متقاضی مواجه شویم که متاسفانه اگر وضع به همین منوال پیش برود وضعیت از این که هست هم بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: منهای مشکل عرضه و تقاضا بحث دیگری که در این میان مطرح است و به نظرم باید هر چه زودتر دولت برای حل آن وارد عمل شود افزایش  اجاره بهاء سنگین مغازه هایی است که یکی پس از دیگری در حال بست شدن هستند ملکی که پارسال سه میلیون اجاره داده می شده است امسال دو برابر شده است این درحالی است که آیا یک فروشنده کفش در ماه این مقدار فروش دارد؟

و این قضیه وضعیت بازار را سخت تر کرده است. این گرانی ها که متاسفانه هیچ مدیریتی هم بر روی آنها وجود ندارد هر چند تا کنون در خواست ابطال پروانه نداشته ایم باعث تعطیلی خیلی از تولیدی های کفش شده است ولی به هر شکل مغازه‌ها هم دخلی ندارند و صرفا فقط باز هستند. که همانطور که گفتم با این روند بازار و گرانی اجاره بهاء و مشکلاتی که هم صنفان ما با آن مواجه هستند باید منتظر بسته شدن مغازه ها باشیم.

وی در خصوص وجود کفش های چینی در بازار گفت: کفش های چینی که فعلا در بازار وجود دارند عموما استفاده طبی یا ورزشی دارند و خوشبختانه بعد از گرانی ارز حضور این نوع کفش ها برای استفاده عموم تقریبا کم رنگ شده است

وی ادامه داد: ما در مشهد حدود ۸۰۰ واحد فروش کفش و بالغ بر ۲۵۰ واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند که همگی دارای مجوز و پروانه کسب هستند تعدادی هم بدون مجوز هستند که با شروع فعالیت و مواجه با مشکل مجبور می‌شوند برای اخذ مجوز مراجعه کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها