رییس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد گفت: یکی از عواملی که باعث افزایش قیمت شده است سایتهای اینترنتی هستند که ما بارها از دادستانی خواسته ایم که کرکره قیمتی این نوع سایتها را پایین بکشند .

سایتهای اینترنتی باعث افزایش اجاره بها شده اند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: این روزها اجاره‌ بهای منزل تبدیل به یک تراژدی واقعی برای اغلب مردم جامعه شده‌است. امسال هم به مانند سالهای قبل با شروع فصل گرما و جا به جایی منازل این قصه بار دیگر نو شده است و این بار با یک روند افزایشی آنهم بعد از چند ماه بیکاری و کم رونقی برخی صنوف آه از نهاد مستاجران در آورده است.

م ایزدی یکی از آن مستاجرانی است که با وجود اینکه یک ماه از موعد اجاره منزلی که در آن سکونت داشته است گذشته ولی هنوز هم نتوانسته مسکنی مطابق دخلش پیدا کند. او می گوید: اجاره منزلی که در آن نشسته ام به یک باره دو برابر شده است و من توان پرداخت آن را برای سال جدید ندارد هر چند می دانم در جای دیگری هم اجاره ارزان تری پیدا نمی کنم ولی مجبورم که از این جا نقل مکان کنم به هر کجا هم که مراجعه می کنم حداقل ۳۰ رهن و ۶۰۰ تومان اجاره مطالبه می کنند ای در حالی است که برای کارگری مثل من امکان پذیر نیست.

درهمین رابطه علی مراد زاده رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد ضمن تایید افزیاش سر سام آور اجاره بهاء گفت: من هم به مانند خیلی ازهمشهریان در جریان افزیاش عجیب و غریب اجاره منازل هستم افزایشی که در برخی موارد نسبت به سال گذشته تا سه برابر هم شده است ولی متاسفانه کاری از دست ما بر نمی آید.

وی ادامه داد: به نظرم با این وضعیت و در حال حاضر دیگر زمان آن رسیده است که دولت به این قضیه ورود پیدا کند و اجاره مسکن را تعزیراتی کند. باید تعزیرات حکومتی و شهر سازی به این مقوله ورود پیدا کنند چون متاسفانه با این وضعیت ما نمی توانیم دخالتی در این قضیه بین موجر و مستاجر داشته باشیم. آنها به ما و همکارانمان می گویند بایید و برای ما قولنامه بنویسید و کمیسیونتان را بگیرید.

مراد زاده ادامه داد: یکی از عواملی که باعث این افزایش قیمتی ها شده است سایتهای اینترنتی هستند که ما بارها از دادستانی خواسته ایم که کرکره قیمتی این نوع سایتها را پایین بکشند ولی متاسفانه تا کنون هیچ برخوردی با این قضیه نشده است. بیشترین ضربه ای که الان متوجه مستاجران است از سمت این نوع سایت هاست چون عموما قیمتهایی که در این سایتها قرار دارند غیر کارشناسی است. متاسفانه وجود این سایت ها باعث شده است که دیگر مردم خیلی کمتر از گذشته با بنگاه های معاملات املاک مراجعه کنند بلکه دو نفر در یکی از این سایتها با هم آشنا می شوند و معامله می کنند و به این شکلل است که قیمت ها بی رویه در حال افزایش است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک ادامه داد: قیمت زمین در سال ۹۶ در منطقه الهیه متری دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده در حالی که الان به متری ۱۰ و ۱۲ میلیون تومان رسیده است و این از کنترل ما خارج است تمام این قیمت گذاری ها و محاسبات غیر کارشناسی است ولی امکان هیچ کنترلی بر روی آن وجود ندارد. این میان خریدار هم می داند که دارد گران می خرد اما به امید اینکه فردا گران تر بفروشد می خرد این قضیه چاره ای ندارد مگر اینکه همانطور که گفتم تعزیرات حکومتی و مالیات و شهرسازی وارد شود و الا فضا برای مستاجرین بسیار سخت خواهد شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها