مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مورد ثبت نام‌های خودرو، برخی در زمان ثبت نام مبالغی را دریافت کردند، یکی از نمایندگی‌های خودرو خودسرانه از ۲۰۰ نفر از افرادی که ثبت نام می‌کردند، ۲۰۰ هزار تومان دریافت کرده که برای آن پرونده را تشکیل دادیم.

دریافت ۲۰۰ هزارتومان هزینه ثبت‌نام در یکی از نمایندگی‌های خودرو

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مقدسی در خصوص تخلفات صورت گرفته در زمینه خودرو، اظهار کرد: در کشور فرصت داده شده بود که تا ۳ خرداد ماه همه افرادی که خودرو صفر کیلومتر بلاتکلیف دارند و در مکانی نگه‌داری می‌کنند، سریعا تعیین تکلیف کرده و در سامانه جامع انبارها ثبت کنند.

وی افزود: این فرصت را به افراد حقیقی و حقوقی دادیم، اطلاع‌رسانی و اعلام کردیم،  بعد آن تاریخ اگر خودرویی بلاتکلیف بوده، پلاک‌گذاری نشده و یا در سامانه ثبت نشده باشد، برخورد می‌کنیم. در گذشته نگه‌داری خودرو بدون پلاک و تردد مانعی وجود نداشته، اما بعد از این دستورالعمل و مصوباتی که ابلاغ شد، خودرو بدون پلاک حتی اگر متوقف باشد، مشکل دارد. از یک عدد تا هر تعدادی خودرو باید مشخص شود.

مقدسی بیان کرد: بیشتر ورودهای ما در این زمینه به گزارشات مردمی برمی‌گشت که در چهار پرونده‌ای که مراجعه کردیم، تا امروز ۲۰ خودرو توقیف شده، برخی خارجی و برخی داخلی هستند و ارزش ریالی آنها ۷۴ میلیارد ریال است. این خودروها توقیف شده و پرونده را برای مراجع رسیدگی‌کننده فرستادیم که رای صادر کنند و این کار ادامه دارد. شهروندان هم اگر اخباری داشتند، اطلاعاتی را در خصوص خودروهای بدون پلاک منعکس کنند. حتی در داخل حیاط هم دو خودرو بوده که توقیف کردیم.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ورود ما لحظه‌ای است و از نمایندگی‌های خودرو، بخش‌هایی که از آنها اخبار داشتیم و پارکینگ‌ها بازرسی کرده و مخصوصا به پارکینگ‌ها ابلاغ کردیم هیچ خودروی بدون پلاکی را پذیرش نکرده و تعیین تکلیف کنند. در پارکینگ یکی از مجتمع‌های تجاری غرب شهر چهار خودرو و در یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل ۱۳ خودرو بلاتکلیف و بدون پلاک بود. اگر بخواهند خودروها را به صورت تجمعی و بدون پلاک نگه دارند، غیر قانونی است. در نمایشگاه‌های اتومبیل نیز همه خودروها باید پلاک داشته، دارای قولنامه رسمی باشند و قیمت‌ها نیز روی آنها درج شده باشد.

وی با بیان اینکه در مورد ثبت نام‌های خودرو که دو تولیدکننده ۲۵ هزار خودرو را ثبت نام کردند، برخی در زمان ثبت نام مبالغی را دریافت کردند، عنوان کرد: یکی از نمایندگی‌های خودرو خودسرانه از ۲۰۰ نفر از افرادی که ثبت نام می‌کردند، ۲۰۰ هزار تومان دریافت کرده که برای آن پرونده را تشکیل دادیم. مورد دیگر در یکی از کافی‌نت‌ها بود که از هر نفر ۴۰ هزار تومان دریافت می‌کردند.

مقدسی ادامه داد: کافی‌نت‌ها مبلغ جزئی برای ثبت نام دریافت می‌کردند که منطقی است، اما اگر کسی ثبت نام‌ها را با هزینه انجام داده باید معترض باشند و شکایت را در سامانه ۱۲۴ یا به صورت مستقیم تنظیم کنند تا هم برای متخلفان پرونده تشکیل شده و هم پول‌هایشان برگردانده شود.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برخی معتقدند این ثبت نام‌ها تقاضاهای خاموش را بیدار می‌کند، بیش از ۸ میلیون ثبت نام برای ۲۵ هزار خودرو یعنی شانس برنده شدن ۲۵ صدم درصد یا کمتر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها