مجموعه مستند «مرز پرگهر» از امشب از شبکه یک پخش خواهد شد.

مستند «مرز پرگهر» امشب روی آنتن شبکه یک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه یک، در مستند «مرز پرگهر» ۱۳ اثر تاریخی و کهن ایران زمین برای بینندگان معرفی شده است. این اثر فاخر توسط ۱۰ کارگردان کشور کارگردانی شده و تولید آن در طی یک سال و نیم به سرانجام رسیده است.

مجید سروینی قسمت چغازنبیل (شوش)، بهمن ابراهیمی قسمت رنگین نگاره های کهن صخره ای سرسورن کوهدشت لرستان، مریم مومن زاده قسمت های ارگ راین (کرمان) و گنجینه خورشید میمند، حامد عزیزی قسمت سازه های آبی شوشتر (سیکا)، علی قادری قسمت تخت سلیمان (تکاب)، جواد وطنی قسمت های شهر زیرزمینی ارزانفود و قلعه کنگلو (سوادکوه) و غار قلعه لاپ کمر (اسپهبد خورشید مازندران)، کمال مطوف قلعه سلاسل (شوشتر)، امیررضا دریانی قسمت قلعه ایزدخواست (آباده فارس)، میکائیل شهرستانی قسمت غارکرفتو (دیواندره) و ابوالفضل توکلی قسمت ارگ سریزد (مهریز) را کارگردانی کرده اند.

این مجموعه با صدای فرخ نعمتی بازیگر سینما و تلویزیون روایت شده و در آن از تکنیک هایی انیمیشن سه بعدی (۳D) استفاده شده است.

«مرز پر گهر» به تهیه کنندگی کامبیز اخوان صفا، کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما است که یکشنبه ها و سه شنبه ها پس از سریال شبانگاهی پخش خواهد شد.

این مستند یکشنبه ها و سه شنبه ها حوالی ساعت ۲۳ روی آنتن می رود و اولین قسمت آن ۱۸ خرداد پخش خواهد شد.

برچسب‌ها