سه شرکت هواپیمایی ایزی جت، هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) و شرکت هواپیمایی ایرلندی رایان ایر به طور مشترک مخالفت شدید خود را با برنامه دولت انگلیس برای قرنطینه دو هفته‌ای مسافران ورودی به این کشور اعلام کرده‌اند.

اعتراض شرکت‌های هواپیمایی به قرنطینه دو هفته‌ای مسافران ورودی به انگلیس

به گزارش قدس آنلاین، قرار است از (دوشنبه، هشتم ژوئن) مسافران ورودی بیشتر کشورها به انگلیس برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور، به مدت دو هفته در قرنطینه بمانند و اطلاعات مرتبط با اقامت خود را به مرزبانی در هنگام ورود اعلام کنند.

پیشتر ۲۰۰ شرکت خدمات مسافرتی در این کشور خواستار لغو این برنامه شده بودند.

سه شرکت هواپیمایی در نامه‌ای به دولت انگلیس قوانین مرتبط با قرنطینه مسافران بین‌المللی را «غیرقابل توجیه و نامتناسب» توصیف کرده‌اند.

با زمین‌گیر شدن ناوگان بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از ماه مارس، امید آنها به این بود که با از سرگیری پروازها بخشی از خسارت آنها جبران شود که حالا محاسبات این شرکت‌ها طبق برنامه پیش نرفته است.

این سه شرکت هواپیمایی در نامه خود عنوان کرده‌اند، دولت انگلیس در توجیه اقدام خود ناکام بوده است.

در بخشی از این نامه آمده است: تأثیر این اقدام، ایجاد محدودیت‌هایی کاملا بی‌توجیه و نامتناسب درباره اشخاصی است که به انگلیس سفر می‌کنند و معنی آن به طور اجتناب‌ناپذیری این خواهد بود که افزایش تعداد کسانی که کشور را ترک می‌کنند و یا به آن وارد می‌شوند، کم خواهد بود.

دو روز پیش مدیرعامل شرکت «آی ای جی» که مالک شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز است، گفته بود که با صنعت هواپیمایی در این باره مشاوره نشده و این شرکت اقدامات قانونی را مدنظر قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، در انگلیس بر اساس قوانین جدید، کسانی که قرنطینه را رعایت نکنند معادل هزار پوند جریمه خواهند شد.

این قوانین فقط مختص سفرهای هوایی نیست و از فردا تمامی مسافران بین‌المللی که از مرزهای زمینی، دریایی و ریلی وارد انگلیس شوند، مشمول این قانون خواهند شد.

کسانی که از اعلام آدرس خود که قرار است طی این دو هفته در آن بمانند، خودداری کنند، باید به مکان‌های خاصی که دولت تعیین کرده، بروند که هزینه آن را هم باید مسافران بپردازند.

البته جریمه‌ای معادل ۱۰۰ پوند برای کسانی که هنگام ورود به انگلیس آدرس خود را اعلام نکنند، در نظر گرفته شده است.

بر این اساس مسافران تا حدامکان باید با خودروی شخصی خود به محل قرنطینه بروند و از استفاده از وسائط نقلیه عمومی خودداری کنند. مسافران همچنین نباید به اماکن عمومی، مدارس و یا سر کار بروند و فقط در صورتی که نیاز به کمک داشته باشند، افراد دیگر به دیدن آنها بروند.

شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز بسیاری از کشورها کاهش مسافرت‌های هوایی را دربرداشت. شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز پیشنهاد کرده هزاران تن از کارمندان خود را بازخرید کند و شغل هزار خلبان در معرض از دست رفتن است.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) تخمین زده در سال جاری میلادی درآمد شرکت‌های هواپیمایی از طریق جابجایی مسافران بیش از ۴۰ درصد کاهش یابد. این سازمان همچنین هشدار داده که حدود ۲۵ میلیون شغل در این صنعت و صنایع وابسته به آن ممکن است از دست برود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها