جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس حتی تا قبل از پایان این فصل تقریباً قطعی شده و مربیان پرسپولیس به دنبال این هستند تا یک جانشین مناسب برای او پیدا کنند.

رادو: برای شماره یک پرسپولیس چهار سال جنگیدم

 جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس حتی تا قبل از پایان این فصل تقریباً قطعی شده و مربیان پرسپولیس به دنبال این هستند تا یک جانشین مناسب برای او پیدا کنند. در همین راستا، برخی از دروازه‌بان‌های لیگ برتری که یکی دو نفر آن‌ها سابقه بازی کردن در پرسپولیس را هم دارند برای پیوستن به جمع سرخپوشان اعلام آمادگی کرده‌اند. یحیی گل‌محمدی به اتفاق داوود فنایی به دنبال این هستند که یک دروازه‌بان نسبتاً جوان و با کیفیت و البته بدون حاشیه را به تیم خود بیاورند و از این رو دروازه‌بان‌های پرحاشیه شانس بسیار کمی برای جانشینی علیرضا بیرانوند دارند. برخلاف نام‌های مطرح شده که از دروازه‌بان‌های با تجربه و شناخته شده هستند، کادر فنی پرسپولیس به هیچ عنوان قصد ندارد دروازه‌بان سن و سال‌دار و اسمی به تیم خود اضافه کنند. نکته قابل توجه اینکه کادرفنی پرسپولیس در نظر دارند از بوژیدار رادوشوویچ به عنوان دروازه‌بان نخست تیم خود بهره ببرند و در واقع دروازه‌بان جدید این تیم به عنوان گلر دوم سرخپوش خواهد شد. در این زمینه شاگردان جوان پیشین گل محمدی و داوود فنایی در تیم‌های تحت هدایت آن‌ها بیشترین شانس را برای پیوستن به پرسپولیس را دارند. جالب اینکه حتی خود بیرانوند نیز از رادوشوویچ به عنوان بهترین جانشین خود نام برده بود.

*اعتقاد فنایی

داوود فنایی مربی گلرهای پرسپولیس در مورد دروازه بان اول می‌گوید: همه ما می‌دانیم که علیرضا بیرانوند دروازه بان اول تیم ملی و بهترین گلر آسیاست و جدایی او کار را برای ما مشکل می‌کند چون بازیکن بزرگی را از دست می‌دهیم. با این حال فوتبال حرفه ای زیاد تابع این حرف‌ها نیست و باید به سرعت جای خالی بیرو را پر کنیم. خوشبختانه ما رادوشوویچ را در این پست داریم که نشان داد چه قابلیت‌های زیادی دارد. رادوشوویچ مبارزه برای رسیدن به ترکیب اصلی را دوست دارد. او چهار سال جنگید و این روحیه  برای یک دروازه بان خیلی با ارزش است. فنایی درباره انتخاب دروازه بان دوم گفت: با وجود رادو به یک گلر جوان با انگیزه نیاز داریم. با توجه به نجومی بودن قیمت‌ها و اینکه همه گلرهای خوب در تیم‌هایشان تحت قرارداد هستند ترجیح می‌دهیم روی جوان‌ها سرمایه گذاری کنیم. یادمان باشد که بیرانوند از کجا چهره شد و چطور به دروازه بان اول آسیا بدل شد. برنامه ما این است که بتوانیم دروازه بان آماده و صبور جذب کنیم که چند سال دروازه پرسپولیس را بیمه کند.

*رادو: در ایران خوشحالم

بوژیدار رادوشوویچ در مقابل باشگاه پرسپولیس در خصوص تمجید فنایی از او به عنوان گلر شماره یک عنوان کرد: زمان زیادی بود که منتظر بودم. بسیار خرسندم که مربی دروازه‌بان‌ها من را انتخاب کرد. مهم‌ترین چیز در زندگی یک فوتبالیست این است که مربی شما را قبول داشته باشد، من چیز زیادی نمی‌گویم اما حتماً این چهار سالی که برای این موضوع انتظار کشیدم، گویا هست که چقدر اشتیاق داشتم. خیلی خوشحالم که در تیم بزرگی چون پرسپولیس دروازه بان اول شده‌ام.

او درباره مشکلات مالی پرسپولیس نیز اظهار کرد: بعضی وقت‌ها خسته کننده بود ولی در حال حاضر من خوشحالم و تشکر می‌کنم. رادو درخصوص آغاز مسابقات و میزان آمادگی خودش گفت: من فکر می‌کنم تمام بازیکنان آمادگی دارند که بازی‌های  پیش رو را انجام دهند و امیدوارم بتوانیم مسابقات را ادامه دهیم و ما قهرمان خواهیم شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه باسابقه ترین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس است توضیح داد: اگر بخواهم راستش را بگویم وقتی آمدم اینجا فکر نمی‌کردم مدت زیادی در ایران بمانم اما اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داد من را خوشحال کرد و خانواده ام نیز خوشحال هستند و این مسئله مهمی است که من از زندگی در ایران لذت ببرم. هواداران عزیز و هرچیزی که در اطراف باشگاه هست، من را مجاب کرد تا در ایران بمانم و خوشحالم و دوست دارم ماندنم در ایران را ادامه دهم.

* بیرو فقط تا ۱۲ تیر

علیرضا بیرانوند پس از حضور در باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه آیا قرار است راهی بلژیک شود یا خیر اظهار کرد: یک قراردادی بین باشگاه بلژیکی و پرسپولیس امضا شده و من هم تا جایی که بتوانم در تمرینات پرسپولیس شرکت خواهم کرد. وی در خصوص اینکه آیا از تاریخ ۱۱ تیر بازیکن آنتورپ محسوب می‌شود گفت: فکر می‌کنم در قرارداد چنین مسئله‌ای عنوان شده است.

گلر ملی‌پوش پرسپولیس در خصوص اینکه در این شرایط پرسپولیس در خلأ او باید چکاری انجام دهد عنوان کرد: من دیگر این مسائل را نمی‌دانم، این تصمیم را باشگاه می‌گیرد چون توافق بین دو باشگاه انجام شده است.

بیرانوند در خصوص اینکه چه زمانی به بلژیک سفر می‌کند یادآور شد: اگر قرار باشد بروم فکر می‌کنم این اتفاق تا پایان هفته رخ دهد. اگر به بلژیک بروم فقط برای تست‌های پزشکی این کار را انجام می‌دهم چون تا ۱۲ تیر بازیکن پرسپولیس هستم.

وی در خصوص اینکه آیا علاقه‌دارد در این ۹ بازی در پرسپولیس بماند تصریح کرد: اگر قرار بود بروم همان نیم فصل می‌رفتم، به هر حال با وضعیت کرونا بازی‌ها به تعویق افتاده و امیدوارم هر دو باشگاه تصمیم مناسبی بگیرند.

گلر پرسپولیس تأکید کرد: در بلژیک آن‌ها فینال جام حذفی در پیش دارند و این بازی خیلی برایشان مهم است. اگر کرونا نبود شاید الان بازی‌های ما تمام می‌شد و من هم در بلژیک حضور داشتم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها