نماینده مردم سبزوار در مجلس ‌گفت: بیش از ۲۰ سال است که پروژه ریلی ما شروع شده و جزو پروژه‌های ملی است اما بودجه آن بسیار ضعیف بوده و فاصله زیادی تا زمان بهره‌برداری دارد. بعد از ۲۰ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

چرا راه‌آهن سبزوار به سرانجام نمی‌رسد؟

به گزارش قدس آنلاین، بهروز محبی با اشاره به مهمترین پروژه‌های روی زمین مانده شهرستان سبزوار گفت: در سبزوار در مسائل زیرساختی مشکلات بنیادی داریم که یکی از آنها بحث راه و ریل است؛ متاسفانه دهه‌ها از شروع پروژه ریل ما و دستک راه‌آهن گذشته اما فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شرایط اصلا مناسب نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های اصلی سبزوار به قوچان و اسفراین و بردسکن هر سه جاده‌های دوطرفه مرگ هستند و اوضاع خوبی ندارند.

محبی بیان کرد: تکمیل پروژه فولاد و کامل شدن مراحل بعدی کارخانه فولاد در دستور کار ما است؛ تکمیل نیروگاه داورزن نیز در دستور کار است و باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کابل خودرو سبزوار نیز نیازمند توجه ویژه است زیرا دارای مشکلات عدیده‌ای است که باید برطرف شود؛ در سبزوار حاشیه‌نشینی زیادی داریم که تبدیل به یک مسئله بحرانی شده و ۸ نقطه هدف در اطراف شهر هستند که باید روی توانمندسازی و اشتغال آنها کار کنیم.

محبی بیان کرد: توانمندی‌هایی در خوشاب و جغتای و جوین در مسئله صنایع تبدیلی و کشاورزی و دامپروری داریم و در حوزه دامپروری نیز مراجعاتی داشته‌ایم و باید هماهنگی دقیقی در این حوزه با دیگر نماینده سبزوار داشته باشیم تا بتوانیم در مسیر پیشرفت قدم برداریم.

وی با اشاره به پروژه روی زمین مانده ریلی این شهرستان گفت: بیش از ۲۰ سال است که پروژه ریلی ما شروع شده و جزو پروژه‌های ملی است اما بودجه آن بسیار ضعیف بوده و فاصله زیادی تا زمان بهره‌برداری دارد. بعد از ۲۰ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محبی گفت:  این ریل از سلطان آباد به سبزوار است؛ سبزوار تنها شهری است که در مسیر مشهد به تهران ریل ندارد و قطار از سبزوار عبور نکرده و از ۳۵ کیلومتری از شهرستان‌های خوشاب و جوین و جغتای عبور کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها