گیلان - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با تمام توان درباره آلودگی رودخانه‌های رشت ورود کرده‌ایم و اصلا تسامح نمی‌کنیم.

حال رودخانه‌های رشت خوب نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،ساسان کفایی گفت: وضعیت زیست محیطی  رودخانه‌های رشت خوب نیست و درباره آلودگی رودخانه‌های رشت اخطاریه های محکمی دادیم و با تمام قوا در این زمینه عمل می کنیم.

وی با تاکید به اینکه در سلامت مردم به هیچ عنوان تسامح نمی‌کنیم، افزود: رودخانه‌ها رگ‌های حیاتی محیط زیست هر منطقه محسوب می‌شوند، ورود هر گونه آلودگی به محیط زیست این اکوسیستم‌های ارزشمند منجر به در خطر افتادن سلامتی مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نجات رودخانه‌های رشت نیاز به همدلی و همکاری مضاعف دستگاههای ذیربط داریم و حتما رایزنی‌های جدی در این خصوص انجام خواهد شد.

رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب رشت که در گذشته از مکان‌های دیدنی رشت به‌شمار می‌آمدند و در آن ماهیگیری نیز می‌شد، امروزه با ورود پساب‌ها موجب آلودگی و انتقال این آلودگی‌ها به تالاب انزلی و ایجاد چهره ناخوشایند شهری می‌شود. بوی بسیار بدی از رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت در فصل تابستان به مشام می‌رسد و درحال حاضر وضعیت اسفناکی دارند.

برچسب‌ها