مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری انجام‌شده برای سال جاری این استان ایجاد ۸۶ هزار فرصت شغلی است که این رقم برای شهرستان قوچان سه هزار و ۵۸۴ فرصت خواهد بود.

هدف گذاری ایجاد ۸۶ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی تا پایان امسال

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قوچان افزود: توزیع فرصت‌های شغلی، دستگاهی صورت گرفته و دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس تعهدات و ظرفیت‌های موجود اطلاعات لازم را در سامانه رصد به ثبت برسانند زیرا عملکردها از این طریق سنجش می شود.

وی ادامه داد: امروز به دلیل فعالیت مثبت طرح مثلث توسعه اقتصادی در خراسان رضوی در بیشتر شاخص‌ها شاهد رشد هستیم به‌طوری که برای نخستین بار در پاییز سال گذشته نرخ بیکاری استان به ۶.۳ درصد کاهش یافت و این در طول ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پارسال هدف‌گذاری استان ایجاد ۷۶ هزار فرصت شغلی بود که در پایان سال به ۱۰۱ هزار و ۴۹۸  فرصت شغلی رسید و هدف‌گذاری قوچان برای ایجاد اشتغال طی سال گذشته هم  سه هزار و ۴۹۰ فرصت شغلی بود.

سنجری افزود: از محل تسهیلات ارزان‌قیمت مشاغل خانگی، کمیته امداد و اشتغال روستایی ۲۴ هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شده است که سهم قوچان از این تسهیلات ۸۶۱ فرصت بوده است.

وی با اشاره به چالش‌های به وجود آمده در حوزه خدمات بر اثر شیوع بیماری کرونا و تعدیل نیرو در برخی واحدها ادامه داد: باید برای حفظ بازار کار و نرخ بیکاری استان که میزان آن حدود ۸.۳ درصد است اقداماتی همچون راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال، استفاده از ظرفیت معین‌های اقتصادی و ایجاد فعالیت‌های جدید را انجام داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در طرح مهارت‌آموزی نیز عملکرد قوچان ۸۶ نفر و در طرح کارورزی دانش‌آموختگان ۲۷ نفر بوده است.

سنجری با توصیه به دستگاه‌های اجرایی و معین‌های اقتصادی مبنی بر استفاده از طرح معافیت بیمه‌ای کارفرما گفت: میزان استفاده استان از این طرح طی سال گذشته ۵۸۵ نفر بود که این میزان برای قوچان به ۱۵ نفر رسید در صورتی ‌که تعهد این شهرستان ۲۳ نفر بود.

وی یادآور شد: هزار و ۲۷ نفر طی سال گذشته به‌عنوان جوینده کار در کاریابی‌های قوچان ثبت‌نام کرده‌اند و برای ۲۲۶ نفر فرصت شغلی نیز ایجاد شد اما تنها ۱۲۵ نفر مشغول به کار شدند که نشان از وجود یک خلأ در این حوزه است زیرا به ۱۰۰ فرصت شغلی پاسخ داده نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در سطح استان نیز ۴۵ هزار نفر به‌عنوان جوینده کار ثبت‌نام کردند که ۲۷ هزار و پنج فرصت شغلی فراهم شد اما تنها ۹ هزار و ۹۲۴ نفر به‌کارگیری شدند و این به این معنی است که به ۱۷ هزار فرصت شغلی پاسخ داده نشده است.

سنجری با اشاره به استفاده قوچان از ظرفیت مناسب حوزه اشتغال روستایی و جذب ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر افزود: ۴۹ درصد افرادی که در قوچان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند دارای تحصیلات ابتدایی  و  ۲۵ درصد نیز بانوان هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها