۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: 707532

یادداشت

سراسر زندگی رمضان عبدالله شلح مقاومت و جهاد بود

سید رضا صدرالحسنیی کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌الملل

با نگاهی به پرونده آقای رمضان عبدالله شلح و تلاش‌های ایشان از دوران نوجوانی متوجه این مهم شد که مجاهدت و رزمندگی در راه حمایت از مسلمانان جهان و فلسطینیان را از همان زمان نوجوانی آغاز کرده است.

قدس آنلاین: ایشان جزو رزمندگان و مجاهدانی بودند که توانستند خود را به بالاترین سطح گروه جنبش جهاد برسانند و با افزایش تحصیلات، بصیرت و شجاعت بعد از شهادت آقای فتحی شقاقی به ریاست جهاد اسلامی در فلسطین برسند. 

 فعالیت‌های ایشان با توجه به نوع حساسیت کاری به نوعی قابل انتشار در رسانه ها نبوده است لذا بیش از ۹۰ درصد از اقدامات ایشان اقدامات غیر رسانه‌ای بوده که نتوانسته عظمت فعالیت های ایشان را به منصه ظهور برساند. 

بی تردید به هیچ وجه نمی‌توان نوع مدیریت و فعالیت آقای عبدالله شلح را تا دو سال گذشت نادیده گرفت. تلاش‌های این مجاهد منجر به آن شد تا مقاومت فلسطینی به یک گروه و نیروی مجاهد ارزشمند در طول سال‌های گذشته تبدیل شود و توانمندی‌های خود را در سطح قابل قبولی در طول سال‌های گذشته افزایش دهد تا جایی که جهاد اسلامی موجب ترس و واهمه قدرت‌های استکباری و رژیم صهیونیستی شود. 

  در حقیقت جهاد اسلامی پس از شهادت آقای فتحی شقاقی با حضور مرحوم عبدالله شلح رویش تازه‌ای یافت بنابراین می‌توان گفت این بالندگی مدیون زحمات، تلاش‌ها، شجاعت‌ها و اخلاص آقای دکتر رمضان عبدالله بوده است. 

با توجه به اینکه آقای رمضان عبدالله شلح در دو سال گذشته به دلیل بیماری امکان فرماندهی جبهه مقاومت در فلسطین را نداشت رژیم صهیونیستی از این موضوع مسرور بود، در حالی که اتفاقا در دو سال گذشته تفکرات جهادی و تجارب  ایشان به بهترین شکل ممکن به مدیران جدید منتقل شد. در حقیقت آقای نخاله در دو سال گذشته توانسته است جای خالی دکتر رمضان عبدالله را  پر کند بنابراین هیچ خوشحالی برای نظام سلطه و رژیم صهیونیستی در فقدان این نیروی ارزشی و جهادی وجود ندارد چرا که نیروهای مقاومت و جهادی براساس آرمان های دینی راه خود را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها