نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها با همکاری هم می‌توانند تولید علم را چند برابر کنند و آن را به صورت کاربردی در بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور استفاده کنند.

پژوهشکده‌ها نقش موثری در تولید و ترویج علم دارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: تولید علم به واسطه جوانان در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان نقش همکاری و همفکری، افزود: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها با همکاری هم می‌توانند تولید علم را چند برابر کنند و آن را به صورت کاربردی در بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور استفاده کنند.

وی افزود: یکی از اصول مهم پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها باید این باشد که موقعیت علمی مناسبی را در استان‌های خودشان ایجاد کنند تا از ظرفیت انسانی موجود به درستی بهره ببرند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: نشست‌های تخصصی در دانشگاه‌ها بسیار مفید و حائز اهمیت است اما این نشست‌ها نباید تبدیل به کلاس درس بشود، بلکه باید فضایی برای نقد شدن و بررسی تخصصی موضوعات علمی و دانش بنیانی باشد.

آیت الله علم الهدی در پایان تاکید کرد: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها باید ارتباطاتشان را با بخش‌های دیگری از جمله حوزه علمیه افزایش دهند تا بتوانند از دیدگاه‌های مختلف، به بررسی موضوعات مختلف علمی بپردازند.

برچسب‌ها