همدان- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان : شیوه نامه اجرایی مقابله با تولید و مصرف مشروبات الکلی در استان همدان ابلاغ شد.

شیوه نامه اجرایی مقابله با تولید و مصرف مشروبات الکلی در استان همدان ابلاغ شد

به گزارش قدس آنلاین عباس نجفی با تاکید بر ضرورت توجه کلیه دستگاه‌های مسئول در اجرای‌سازی شیوه‌نامه پیشگیری از جرائم مربوط به تولید و توزیع مشروبات الکلی اظهارکرد :شیوه نامه مذکور در راستای عمل به سند ملی پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و بازتوانی مصرف الکل می‌باشد که این شیوه‌نامه به ۱۷ دستگاه همکار ابلاغ شده است و تلاش کارگروه‌های مرتبط باید به نحوی باشد تا نسل جوان از مضرات مصرف الکل مطلع باشند.

  نجفی افزود: سازوکارهای نظارتی باید بر نحوه‌ی استفاده‌ی الکل در واحدهای تولیدی تمرکز کرد و چنانچه اطلاع رسانی مطلوبی از تهدیدات بهداشتی و معضلات ناشی از مصرف الکل انجام گردد شاهد کاهش محسوس جرائم مرتبط در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه با هدف آموزش و ارتقا آگاهی عمومی شهروندان درخصوص سوء مصرف مشروبات الکلی تشکیل گردد تا با تولید محتوی و انتشار آن در فضای مجازی، رسانه‌های مکتوب، صدا و سیما و ... اقدام شود.

 جلیل آذری معاون دادستان همدان نیز ضمن تاکید بر اهمیت مقوله پیشگیری از وقوع جرم، به ضرورت تخصصی سازی امر پیشگیری از جرائم حوزه امنیت اخلاقی اظهارکرد: تخصصی شدن موضوع دادرسی در این گونه جرائم و استفاده از ضابطین متخصص و دغدغه‌مند نقش بسزائی در پیشگیری از جرم تهیه و تولید مشروبات الکلی خواهد داشت.

برچسب‌ها