خراسان شمالی- با دستور استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، آیین نماز جمعه این هفته در شهرهای با وضعیت سفید و زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد دارای بیماری زمینه ای، مسن و خردسالان برگزار خواهد شد.

آیین نماز جمعه این هفته در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: گزارش سیستم نظارتی استان از وضعیت برگزاری مراسم معنوی و مذهبی در مساجد ، خوب و مثبت است.

شجاعی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های برگزار شده به ما این قوت را داد که آیین نماز جمعه را این هفته در شهرهای با وضعیت سفید و زرد برگزار کنیم. وی افزود: وضعیت را رصد خواهیم کرد و بر اساس تغییراتی که در آمار مبتلایان به کرونا صورت می گیرد تصمیمات بازگشایی و یا توسعه بازگشایی اماکن مختلف تغییر می کند.

وی مطرح کرد:وضعیت بیماری کرونا در استان به لحاظ تعداد بیماران، افراد بستری شده و تعداد تخت های اشغال شده در بخش آی.سی.یو بیمارستان ها رو به بهبود و به سمت کنترل ویروس کرونا پیش می رود.

شجاعی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان شهرستان های کم جمعیت استان مانند راز و جرگلان در وضعیت قرمز قلمداد می شوند که وقتی کار میدانی در این مناطق انجام می شود این وضعیت مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: درخواست همیشگی ما از مردم از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

گفتنی است، بر اساس تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تصمیم گیری برای برگزاری آزمون های دانشگاه آزاد بجنورد به جلسه آینده در هفته بعد موکول شد اما در سایرها دانشگاه ها آزمون ها بصورت غیرحضوری برگزار می شود و برای برگزاری آزمون های درس های عملی و کارگاهی نیز با توجه به اعلام شرایط وضعیت استان در جلسه آینده تصمیم گیری مجدد می شود. همچنین تصمیم گیری برای موضوعات بخش های مختلف مانند بانک ها، کسبه، پروژه های عمرانی و حوزه شهرداری از نظر حمل و نقل عمومی و سایر موارد منوط به ارائه گزارش در جلسه آینده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شد.

برچسب‌ها