فرمانده انتظامی نیشابور گفت: فردی که به اتهام اخلال در نظم و امنیت تحت تعقیب قضایی قرار داشت با هشت فقره سرقت کامیون در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سارق هشت دستگاه کامیون در دام پلیس نیشابور افتاد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسین دهقانپور افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر ورود فرد تحت تعقیب و فراری به نیشابور که به چند فقره سرقت هم متهم است پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم خشن و سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: این متهم که دارای سوابق متعدد از قبیل چاقو کشی و ایجاد رعب و وحشت است پس از پنج فقره سرقت کامیون و برخی اقدامات مجرمانه دیگر از شهرستان نیشابور به استان‌های شمالی کشور متواری شده بود.

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: طی رصدهای اطلاعاتی پلیس مشخص شد این مجرم در شهرستان سوادکوه استان مازندران بوده و مرتکب سه فقره سرقت کامیون شده و تحت تعقیب قضایی پلیس آگاهی آن شهرستان نیز می‌باشد.
وی افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده با اشراف اطلاعاتی متوجه ورود مخفیانه این متهم به  شهرستان نیشابور شد که پس از هماهنگی قضایی کارآگاهان دایره عملیات مبارزه با سرقت با همراهی ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۴ متهم را که با مشاهده ماموران با سلاح سرد به سوی آنان حمله ور شده بود در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ دهقانپور ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه وانت نیسان حاوی آهن آلات و درهای سرقتی و برخی اقلام سرقتی از قبیل کفکش، دستگاه جوش، جک و گریس پمپ کشف کردند.
وی گفت: این متهم که علاوه بر سرقت کامیون به دلیل اقدامات دیگر از قبیل زورگیری و چاقوکشی از سه شعبه قضایی حکم جلب برای وی صادر شده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس تاکنون به هشت فقره سرقت کامیون اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی نیشابور افزود: متهم اعتراف کرده پس از سرقت کامیون با مالک برخی از آنها تماس تلفنی می‌گرفته و با طرح این موضوع که کامیون سرقتی آنان را در جاده‌های فرعی روستایی مشاهده کرده مبالغی را هم به عنوان شیرینی از آنان دریافت کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به تحت تعقیب بودن بودن این متهم از سوی پلیس آگاهی مازندران، تحقیقات از وی جهت کشف سایر جرایم ارتکابی دیگر در نیشابور و بقیه شهرستان ها ادامه دارد.
سرهنگ دهقانپور همچنین از شناسایی و دستگیری متهم به سرقت سیم و کابل های برق این شهرستان با ۶ فقره سرقت خبر داد. 
وی گفت: در پی اعلام چند فقره سیم و کابل برق در نقاط مختلف شهر خرو  پیگیری موضوع به صورت ویژه با افزایش گشت های محسوس و نامحسوس در دستور کار کلانتری ۱۵ این شهر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی نیشابور افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۵ حین گشت زنی در یکی از نقاط شهر خرو به شخصی با دستکش‌های عایق  و در حالی که صورت خود را کاملا پوشانده بود مظنون شدند که وی با مشاهده ماموران قصد فرار داشت اما با سرعت عمل پلیس در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و در بازرسی از محل یک عدد انبر قطع سیم به همراه حدود ۳۳ متر سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی ادامه داد: این متهم سابقه دار در مواجهه با ادله و مستندات پلیس تاکنون به ۶ فقره سرقت سیم و کابل برق در مجموع به طول حدود ۵۰۰ متر و با کمک و همدستی فردی دیگر اعتراف کرد که تحقیقات برای دستگیری همدست وی ادامه دارد.
سرهنگ دهقانپور با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی گفت: شماره تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس های ضروری و پلیسی شهروندان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها