رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برای پیشبرد کارها و به‌کارگیری نیروها، سلایق شخصی، حزبی و جناحی اشخاص نباید موجب هدر دادن سرمایه‌های انسانی و حذف نخبگان باشد.

سلایق شخصی و جناحی نباید موجب حذف نخبگان شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن مهدوی مهر در جلسه‌ای که با حضور مدیران و کارکنان سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به تلاش مجموعه آستان قدس رضوی برای تشکیل ساختار مناسب و کارآمد در تغییرات جدید گفت: ساختار مناسب می‌تواند در مجموعه‌های مختلف که سلیقه‌های متعددی در آن به کار گرفته می‌شود، به بازدهی کامل فعالیت‌ها کمک بسزایی کند، و در این میان همکاری بین مجموعه‌ها ادامه دهنده حرکت و سبب پویایی خواهد بود.
وی مجموعه‌های آستان قدس رضوی را شبکه واحد خدمت در بارگاه امام رضا علیه‌السلام دانست و تصریح کرد: مجموعه‌های آستان قدس رضوی، بخش‌های جدا از هم نیستند و به همین دلیل است که سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با مجموعه‌هایی که در ساختار جدید از این سازمان جدا شده و یا از گذشته در ساختار این مجموعه نبودند، تعامل و همکاری کامل خواهد داشت.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: برای پیشبرد کارها و به‌کارگیری نیروها، سلایق شخصی، حزبی و جناحی اشخاص نباید موجب هدر دادن سرمایه‌های انسانی و حذف نخبگان باشد؛ چرا که اساساً به دنبال استفاده حداکثری از نیروی انسانی برای رسیدن به اهداف سازمانی هستیم.
وی با بیان این‌که کار کردن در دستگاه حضرت رضا(ع) توفیقی است که بسیاری از افراد آرزوی حضور در چنین فضایی را دارند، گفت: باید متناسب با این نعمت بزرگ عمل کنیم.
مهدوی‌مهر ادامه داد: همان‌طور که در پیشگاه خداوند متعال، معیار گرامی بودن، تقوای الهی است، لذا کارها را باید همواره باتقوا و عیار بالا انجام داد.
وی افزود: در کنار درک حضور در محضر خداوند تمام افرادی که در مجموعه منتسب به آستان قدس رضوی کار می‌کنند، باید وجود مبارک حضرت رضا علیه‌السلام را نیز ناظر بر عملکرد خویش ببینند و این موضوع وظیفه و مسئولیت همگان را بیشتر می‌کند.
مهدوی‌مهر با اشاره به اهمیت کار در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس بیان داشت: شرافت خدمت در این سازمان، به دو دلیل انتساب به امام معصوم(علیه‌السلام) و خدمت به علم و فرهنگ دوچندان است.
وی از کار برای غیر خدا به‌عنوان عملی بی‌ارزش یاد کرد و گفت: تقرب به معصومین(ع)، تقرب به خداوند متعال است، چرا که ائمه معصومین(ع) مجرای فیض الهی هستند و با وجود ایشان است که رزق و روزی به ما می‌رسد.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، توفیق خدمت صادقانه در محضر حضرت رضا(ع) را از خداوند مسئلت کرد و افزود: ما در این سازمان متعهد می‌شویم که برای خدا و در محضر حضرت رضا(ع) کار کنیم و همواره کمک‌کار و کمک حال یکدیگر در کار باشیم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها