مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متأسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان و شرکت در مراسمات و اجتماعات از جمله شرکت در عروسی و میهمانی عامل و منشأ ابتلای 127 نفر استان بوده است.

حضور در عروسی و میهمانی عامل ابتلای ۱۲۷ نفر در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه نوروزیان امشب در گفت‌وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین الگوهای اخیر ابتلا به کرونا در استان حضور در اماکن تجمعی همچون مجتمع های تجاری ،ادارات و شرکت در گردهمایی‌ها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، مراسم‌هایی همچون عزا، عروسی و میهمانی از جمله‌ این موارد است.

وی با اشاره به دو نمونه‌ از این خوشه‌های ابتلا پرشمار در هرمزگان در روزهای اخیر، عنوان کرد: در یکی از این موارد در یکی از شهرهای استان ۵۴نفر درپی حضور در یک مراسم عروسی و مبتلا بودن عروس، به کرونا مبتلا شده‌اند و حال برخی از آنها نیز مطلوب نیست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در یک مورد دیگر هم ۷۳نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به دنبال حضور در یک میهمانی ساده مبتلا شده‌اند و در این مورد افراد پس از میهمانی نیز ارتباطات خانوادگی خود را ادامه دادند و دامنه‌ی شیوع به کارکنان دو اداره نیز گسترش یافته است.

به گزارش فارس، در 3 روز اخیر نتیجه تست بیش از 1000 نفر در هرمزگان مثبت اعلام شده است و 14 نفر نیز در پی ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها