رئیس جمهور گفت: برنامه‌ریزی برای مرحله سازگاری با کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌ها ضروری است که این سازگاری بر اساس تعریف متخصصین تغییر در شیوه‌ها و سبک زندگی و نحوه فعالیت است.

دستور فوری روحانی به وزارت صمت برای تولید ماسک ارزان

قدس آنلاین:جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنجشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تشکیل شد.

رئیس جمهور در این جلسه با بیان اینکه امروز در برخی از مناطق کشور وارد مرحله سوم مدیریت مقابله با کرونا شده ایم، گفت:‌ مرحله اول با ایجاد محدویت های وسیع در تعطیلی بسیاری از کسب و کارها اجرا شده و مرحله دوم نیز با فاصله گذاری هوشمند اجتماعی که منجر به بازگشایی کسب و کارها و تقسیم بندی شهرها به سه سطح قرمز، زرد و سفید همراه بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مرحله سوم مدیریت مقابله با کرونا سازگاری با کرونا با رعایت کامل دستورالعمل ها است، افزود: این مرحله در حالی شروع می شود که هم متخصصان داخلی و هم سازمان های بین المللی اعلام کرده اند فعلا هیچ پایانی را نمی توان برای کرونا مشخص کرد و باید با استفاده از تجربه فاصله گذاری هوشمند وارد مرحله تامین سلامت مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روال فعالیت های لازم اقتصادی-اجتماعی بشویم.

روحانی ادامه داد: برنامه ریزی برای مرحله سازگاری با کرونا با رعایت کامل دستورالعمل ها ضروری است که این سازگاری بر اساس تعریف متخصصین تغییر در شیوه ها و سبک زندگی و نحوه فعالیت است. 

رئیس جمهور اظهار داشت: خوشبختانه ایران جزو اولین کشورهایی بود که توانست با تدوین دستورالعمل های بهداشتی فشار بر زندگی و کسب و کار مردم را کاهش داده و مسیر منطقی و تدریجی بازگشت به فعالیت های ضروری با حفظ سلامتی را برای مردم تامین کند.

روحانی با تاکید بر لزوم تلاش مسوولان برای آموزش و اطلاع رسانی همگانی به مردم با همکاری صدا و سیما در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: تولید و توزیع ماسک به عنوان وسیله لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری به مرحله نسبتا مطلوبی رسیده و باید وزارت صمت تولید ماسک ارزان را در دستور کار فوری قرار دهد.

رئیس جمهور گزارش های ارائه شده در مرحله بازگشایی و شروع به کار  مراکز پر رفت و آمد در سطوح طبقه بندی شده سفید، ‌زرد و قرمز بویژه در مراکز مذهبی وبرخی بقاع متبرکه را مطلوب خواند و با قدردانی از مسوولان این مراکز ابراز امیدواری کرد دیگر مراکز پر رفت و آمد و پر جمعیت نیز به سطح مطلوب برسند.

روحانی تاکید کرد: مسوولان کمیته های مرتبط موظفند برای مراکزی که در سطح نگران کننده قرار دارند از جمله متولیان اصناف و کسب و کارها جلسات توجیحی برگزار کرده و آنان را ملزم به رعایت و نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل ها کنند و در صورت نیاز با مراکز متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

رئیس جمهور گفت: مردم شریف باید بدانند دولت و مسوولان تلاش می کنند با سیاست ها و برنامه‌های مدون کشور را وارد مرحله مقابله با عوارض اقتصادی کنند؛ اگرچه در حال حاضر با همت تولید کنندگان، کارگران، کارمندان، کشاورزان ودیگر دست اندرکاران بخش ضروری صنعت،‌ کشاورزی و خدمات چرخه اقتصادی کشور هرگز متوقف نشده است .

روحانی تاکید کرد:عوارض کرونا بر اقتصاد کشور پدیده غیر قابل انکار جهانی است و ما نیاز داریم قدم به قدم وارد مرحله جبران خسارت های اقتصادی کرونا شویم که این مرحله نیز نیازمند داشتن اطمینان از سلامتی مردم و رعایت مطلوب مقررات بهداشتی از سوی مردم است.

نحوه و زمان بازگشایی فعالیت مشاغلی که رابطه مستقیمی با اجتماعات دارند، نظیر برگزاری نمایشگاه های تخصصی ، کتابخانه ها، تالارهای پذیرایی و قهوه خانه ها و همچنین زمان وچگونگی سفر گردشگران خارجی به کشور از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد ضوابط بازگشایی این مراکز پس از بررسی در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها