ستاد تنظیم بازار سازمان حمایت را مکلف کرد تا در اسرع وقت سقف قیمت چهار قلم کالای اصلی لوازم خانگی را براساس اسناد و مدارک محاسبه و پس از بارگذاری قیمت‌ها در سامانه 124 ثبت کند.

الزام اعلام قیمت لوازم خانگی در سامانه 124/ بانک مرکزی به تأمین ارز مواد اولیه لوازم خانگی اقدام کند

به گزارش قدس آنلاین، امروز در نود و پنجمین جلسه کار گروه تنظیم بازار به موضوع تأمین مواد اولیه و تولید لوازم خانگی و اقدامات دستگاه‌های مسئول در کنترل و نظارت بازار پرداخته شد.

بر این اساس، در مصوبه ستاد تنظیم بازار آمده است:

1- مقرر گردید با توجه به اهمیت لوازم خانگی در سبد هزینه‌کرد خانوارها و زوج‌های جوان و ممنوعیت واردات کالاهای ساخته شده، بانک مرکزی با اولویت نسبت به تأمین ارز مواد اولیه و قطعات تولید لوازم خانگی (براساس لیست اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت) اقدام نماید.

2- به منظور قابل رصد نمودن زنجیره تولید تا عرضه لوازم خانگی به مصرف‌کننده نهایی مقرر گردید اطلاعات مربوط به تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان در سامانه جامع تجارت ثبت تا براساس آن امکان مبارزه با احتکار، کم‌فروشی و ... برای سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی‌ها فراهم گردد.

3. مقرر گردید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اسرع وقت سقف قیمت چهار قلم کالای اصلی لوازم خاگی شامل یخچال - فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و لوازم گازسوز را براساس اسناد و مدارک مثبته محاسبه و علاوه بر بارگذاری قیمت‌ها در سامانه 124 با تخلفات صورت گرفته برخورد و بارگذاری افزایش قیمت‌های متعارف حذف و با رعایت سقف قیمت‌های تعیین شده عرضه گردد.

4. مقرر گردید بسته پیشنهادی تأمین مالی بنگاه‌های تولید لوازم خانگی از طریق ترمیم قدرت خرید مصرف‌کننده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ارائه گردد.

5. با توجه به فاصله میزان تولید لوازم خانگی داخلی و نیاز بازار مقرر گردید معاونت امور صنایع با الزام تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه به تولید حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به تأمین نیاز بازار اقدام نماید.

6. با توجه به گزارش ارائه شده در خصوص عمق ساخت داخل تولید لوازم خانگی مقرر گردید در مورد کالاهایی که امکان افزایش عمق ساخت داخل آن با توجه به ظرفیت‌های موجود فراهم می‌باشد معاونت امور صنایع نسبت به برنامه‌ریزی تحقق این هدف اقدام نماید.

7. مقرر گردید وزارت صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت هماهنگی لازم برای تأمین با اولویت ورق مصارف لوازم خانگی در قالب قراردادهای بلندمدت به قیمت مصوب را انجام دهد.


مصوبه لوازم خانگی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها