مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: هدف از طرح‌های گرافیکی این است که موضوعات و مضامین به دل مخاطب بنشیند.

طرح‌های گرافیکی باید به دل مخاطب بنشیند

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا برازش، شب گذشته در اختتامیه کارگاه گرافیک همدلی و رونمایی از پوستر هجدهمین جشنواره بین‌المللی و فرهنگی هنری امام رضا(ع) که در کتابخانه قلم برگزار شد، با اشاره به اینکه تا زمانی که طرحی باشد، کارگاه‌های این چنینی ادامه دارد، بیان کرد: هدف ما از طرح‌های گرافیکی این است که موضوعات و مضامین به دل مخاطب بنشیند.

وی با بیان اینکه گوشه گوشه حرم امام رضا(ع) آثار هنری هنرمندان مختلف است، عنوان کرد: در دنیا، هنرمندان به هرآن‌چه که ارادات و اعتقاد داشته باشند، در هنرشان نمایان است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: خداراشاکرم که شغل ما به‌گونه‌ای پیش آمده است که می‌توانیم ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) نشان دهیم. این توفیق به ما داده شده که به واسطه هنر جذبه بیانات خود را بیشتر و بهتر کنیم.

برازش با اشاره به اینکه ما به‌نوعی واسطه هستیم، ادامه داد: امیدوارم این کار برکات و توفیقات زیادی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع کرونا ما برای برگزاری این کارگاه و مراسم با مشکلاتی مواجه شدیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تاکید کرد: اگر در مناسبت‌های مختلف خروجی این چنین کارگاه‌هایی در فضای شهری، رسانه‌ها، فضای مجازی و... به کار گرفته شود، بسیار خوب است.

همچنین مسعود نجابتی استاد برجسته گرافیک در ادامه این مراسم و در خصوص کارگاه طراحی آثار گرافیکی با عنوان «مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی»، عنوان کرد: این کارگاه در سه روز برگزار شد و شرکت‌کنندگان از ۱۴ استان در این کارگاه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: تقریبا تمامی شرکت‌کنندگان کارهای خود را به دبیرخانه تحویل دادند و تنها چند اثر از شرکت‌کنندگان باقی‌مانده است که تا چند روز دیگر به دبیرخانه تحویل خواهند داد.

گفتنی است؛ قرار است جوایز هنرمندان به نهضت آب‌رسانی طهورا تحویل داده شود تا برای مردم محروم سیستان و بلوچستان مصرف شود. با سهمی که هنرمندان اهداء می‌کنند، روزانه ۶۰۰ مترمکعب آب‌شیرین در اختیار مردم  آن منطقه قرار می گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها