بندرعباس- با وجود هشدارهای بسیار مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، متاسفانه مردم در این استان توجه چندانی به این هشدارها نداشته و امروز در نتیجه این بی توجهی ها شاهد گسترش وضعیت قرمز به سراسر این استان هستیم.

وضعیت کرونا در هرمزگان وخیم تر شد/جوانان قربانی جدید بیماری

قدس آنلاین-گروه استان ها: هرمزگانی که در روزهای اوج کرونا در کشور، وضعیت سفیدی داشت، امروز طبق اعلام مسوولان بهداشت و درمان این استان شرایط نگران کننده ای دارد و آمار ابتلا و فوتی ها در آن هر روز رو به افزایش است.

شرایط پر خطر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن هشدار نسبت به گسترش ابتلا به کرونا، گفت: در حال حاضر تقریبا تمام شهرستان های استان از نظر شیوع این ویروس در شرایط پرخطری قرار دارند.

دکتر حسین فرشیدی اظهار داشت: بیشتر افراد مبتلا در هرمزگان بدون علامت هستند و اگر در ابتدای شروع این بیماری شمار کمی در جامعه به عنوان ناقل و در معرض این بیماری قرار داشتند اکنون دامنه افراد بیمار و ناقل آنقدر وسیع شده که احتمال مواجهه با افراد ناقل در اماکن عمومی به شدت بالا رفته و از همین رو رعایت پروتکل حفاظت فردی و دستورهای بهداشتی اهمیت دوچندانی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سایه بی توجهی برخی از اصناف و مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی، امروز شاهد ابتلای شماری از پزشکان و پرستاران هرمزگان به این ویروس هستیم و به طور قطع این مساله خسارت بسیاری بر بدنه بهداشت و درمان استان وارد می کند.

فرشیدی با بیان اینکه ماندن درخانه همچنان امن ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و بخش‌های زیر مجموعه آن، بیمارستان‌ها، شبکه‌های بهداشتی و درمانی و کلینیک‌ها در کنار مردم و مراقب آنها هستند ، اما برای مهار و کنترل این بیماری نیازمند همکاری بیشتری از سوی مردم هستیم.

افزایش آمار  مرگ‌ومیر در بین جوانان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هرروز شمار مبتلایان به کرونا در استان بیشتر می‌شود و این روزها شاهد ابتلای بیشتر افراد جوان به این ویروس هستیم.

دکتر فاطمه نوروزیان خاطرنشان کرد: متأسفانه در روزهای گذشته چند فرد جوان در رده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال به دلیل ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش روند صعودی ابتلا به کرونا در هرمزگان حضور مردم در تجمع‌ها و شرکت در مراسم‌های عروسی و عزا است به‌گونه‌ای که در یک مورد عروسی در قشم به دلیل ابتلای عروس به کرونا، بیش از ۱۲۷ نفر به این ویروس مبتلا شدند.

نوروزیان بابیان اینکه ویروس کرونا و رفتارهای آن هنوز ناشناخته است، افزود: مردم باید زندگی در سایه کرونا را یاد بگیرند و در نظر داشته باشند که هرگونه بی‌توجهی نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، جان خود و عزیزانشان را تهدید می‌کند.

برچسب‌ها