مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: شیوع ملخ کوهان‌دار تاغ در تراکم بالا و به شکل آفت در استان نرسیده است.

مشاهده محدود ملخ کوهان‌دار در جنگل‌های تاق خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صحرایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: شیوع ملخ کوهان‌دار تاغ در تراکم بالا و به شکل آفت نرسیده و به حالت محدود در جنگل‌های تاق استان مشاهده شده است.
او افزود: مبارزه با ملخ کوهان‌دار تاغ در این استان در تراکم بالا و در حد مواجهه با آن به عنوان آفت نیست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: ملخ کوهاندار تاغ با نام علمی Dericorys Albidula  از جمله آفات منوفاژ یا تک خوار، تاغ‌زارهاست که عمدتا از گونه بیابانی تاغ تغذیه می‌کند.
صحرایی بیان کرد: این آفت در کشورهای همسایه و غربی نیز پراکنش دارد و دارای ۵ سن پورگی است که حدود ۵۰ تا ۶۰ روز طول می کشد و بعضا نیز حشره بالغ تا شهریور ماه قابل مشاهده است.
او تصریح کرد: با توجه به اینکه این ملخ صرفا از درخت تاق تغذیه می‌کند در حد تراکم پایین حتی برای محیط زیست مفید است و موجب هرس درختان تاق هم می‌شود؛ صرفا در شرایطی که جمعیت این گونه بیش از حد معمول و تراکم بالا برسد به عنوان آفت محسوب شده و مورد مبارزه قرار می‌گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تاکید کرد: مبارزه با این آفت در صورت نیاز شیمیایی نیست و به صورت مکانیکی به عنوان یکی از ابداعات استان به وسیله تله‌های چسبی در وسعت بالا مورد مبارزه قرار می‌گیرد.
صحرایی اظهار کرد: در حال حاضر این گونه و زیست آن در استان کاملا تحت کنترل قرار دارد و به محض شناسایی تبدیل آن به آفت، مبارزه به حد مطلوب انجام می‌شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها