رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نگرانی ما در زمینه کرونا برای امروز نیست بلکه برای آینده است و انتظاری که از مردم هست فراتر از این‌هاست.

نگرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آینده کرونا

به گزارش قدس آنلاین،  محمد حسین بحرینی  در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برخی اصول بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند افزود: تقاضا داریم اصول اولیه و مورد تاکید سازمان جهانی بهداشت رعایت شود تا با مشکلی روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نمی‌شود از قوه قهریه استفاده کرد ادامه داد: مسوولان آستان قدس رضوی با تمام قوا همکاری جانانه‌ با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته‌اند لذا این نگرانی منحصر به حرم مطهر و صحن‌های مطهر حرم رضوی نیست شاید به نسبت میانگین رفتار مردم در جامعه، این رفتار در صحن‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) رفتار خیلی خوبی باشد، اما انتظاری که هست فراتر از این حرف‌هاست.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا رییس جمهوری با بیان اینکه در حرم مطهر رضوی که نسبت به مکان‌های دیگر متفاوت است، گزارش‌ها در باره فاصله‌ها و تشکیل نماز جماعات امیدوارکننده نبود، گفت: از مسوولان حرم مطهر رضوی، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم تلاش کنند استان خراسان رضوی وارد اوج کرونا نشود.

حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی با تاکید بر اینکه همه گشایش‌ها و موارد جدید بازگشایی که امروز هم داریم، مشروط به آن است که باهم همکاری کنیم، افزود: اگر همکاری نباشد، مجبوریم همه محدودیت‌ها را بازگردانیم. اگر سلامت مردم در شهر یا استانی به خطر بیفتد، مجبوریم محدودیت‌ها را مجدد اعمال کنیم پس برای اینکه بازگشایی‌ها ادامه یابد و کسب و کار باز شود، باید این همکاری‌ها ادامه یابد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۷۳۰ را در کشورمان گرفته است. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها