رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: زمینه ساخت و راه‌اندازی ۲ سالن "سینما ماشین" در ۲ شهر طرقبه و مشهد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شده است.

راه‌اندازی ۲ سالن سینما ماشین در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید حجت طباطبایی افزود: ساخت سازه و نصب تجهیزات اولین "سینما ماشین" در طرقبه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طی یکی دو روز آینده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: دومین "سینما ماشین" در مجموعه سپاد مشهد به صورت مشارکتی با بخش خصوصی ایجاد می‌شود که ساخت سازه و نصب تجهیزات آن ابتدای تیر ماه خواهد بود.

رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بعد از نصب سازه و تجهیزات، سینما ماشین با تاییدیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر نظر دبیرخانه ستاد استانی مبارزه با کرونا و اخذ برخی مجوزهای مورد نیاز از دستگاه‌های ذیربط راه‌اندازی خواهد شد.

در پی شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا و تعطیلی اجباری سینماها "طرح سینما ماشین" برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اکران فیلم "خروج" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در برج میلاد تهران آغاز شد.

فعالیت "سینما ماشین" در هر سیانس با حضور سرنشینان ۱۶۰ دستگاه خودرو که محل توقفشان با خط‌کشی مشخص شده آغاز می‌شود. بر اساس دستورالعمل اجرایی این طرح، در هر خودرو حداکثر ۲ نفر امکان تماشای فیلم را دارند.  

"طرح سینما ماشین" برای اجرا در استان‌های قزوین، اصفهان، فارس، گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی نیز تصویب شده است.

اجرایی شدن این طرح فرهنگی اقتصادی مستلزم اجاره فضا، آماده‌سازی محوطه، نصب پرده سینمایی بزرگ برای نمایش فیلم، خرید تجهیزات جانبی و اخذ مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط است.  

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای پنج مجموعه سینمایی هویزه، آفریقا، قدس، سیمرغ و پیروزی است که در مجموع دارای ۱۵ سالن نمایش فیلم هستند.  

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۸سالن سینمای فعال و ۱۰ سالن سینمای تعطیل شده دارد.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها