حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی گفت: پرهیز از گناه بزرگ‌ترین فضیلت اخلاقی محسوب می‌شود.

پرهیز از گناه بزرگ‌ترین فضیلت اخلاقی محسوب می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی در ویژه‌برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که از استودیو رواق بزرگ امام خمینی (ره) در فضای مجازی پخش شد، گفت: یکی از مهم‌ترین توصیه‌های اولیاء الهی به انسان‌ها پرهیز از گناه و معصیت است.
وی اظهار کرد: در علم پزشکی بهتر است سعی کنیم مریض نشویم چراکه رعایت بهداشت و خود مراقبتی بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. در علم اخلاق نیز گفته شده گناه نکردن آسان‌تر از توبه است.
سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: اولیاء الهی نیز که درمانگر روح بشر هستند، برای اینکه ما به کمالات انسانی برسیم ما را از ارتکاب گناه منع می‌کنند چراکه گناه نکردن از ثواب کردن و انجام کارهای نیک اهمیت بیشتری دارد.
راشد یزدی با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص)، عنوان کرد: پیامبر (ص) خطاب به مردم فرمودند: «ای مردم ماه خدا بابرکت و رحمت و آمرزش به‌سوی شما روی کرده است...»، حضرت علی (ع) در پایان این خطبه از پیامبر (ص) سؤال کردن بهترین اعمال در این ماه چیست؟ پیامبر پاسخ دادند «پرهیز از گناه و معصیت»
وی افزود: امام سجاد (ع) در حدیثی نورانی فرموده‌اند: «کسی که ازآنچه خدا حرام کرده است اجتناب کند، عابدترین مردم است»؛ بنابراین پرهیز از گناه به‌نوعی بهداشت اخلاقی در دین محسوب می‌شود که برای رسیدن به کمال باید به آن توجه داشت.
راشد یزدی در ادامه به حدیثی گهربار از امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده‌اند «شجاع‌ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود غالب شود»؛ بنابراین غلبه و اجتناب از گناه و معصیت یکی از بهترین فضیلت‌ها است و این موضوع بارها در کلام معصومین (ع) تکرار شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها