نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد مجلس بر اساس مصوبات مجلس مشخص می شود نه عملکرد یا بیان طرح و ایده‌ای از سوی یک یا چند تن از نمایندگان.

جریان‌های خارج از مجلس تمام تلاش خود رابرای مسأله‌دار کردن مجلس به کار گرفته‌اند

مردم این دوره از مجلس شورای اسلامی را با عنوان مجلس انقلابی می‌شناسند؛ شاید بهتر است عنوان شود که مجلس یازدهمی‌ها این عنوان را برای خود برگزیده‌اند و در کارزار انتخابات مجلس قبل از اسفندماه سال گذشته بر این موضوع تأکید چندانی داشتند که یکی از اولی‌ترین و مهمترین دغدغه‌های مجلس یازدهم رفع فقر، محرومیت؛ توزیع درست درآمدها، اشتغالزایی و کاهش نابرابری های اجتماعی است که در نهایت به رشد و شکوفایی اقتصاد تبدیل شود. اما این روزها در ماه‌های اول مجلس رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی از زبان برخی نمایندگان موضوعاتی را بیان می کنند که ناخودآگاه به یاد عملکرد شورای شهرکنونی تهران می‌افتیم که بیشترین دغدغه‌اش تغییر نام خیابان‌های شهر بود! نه رسیدگی به اولویت های شهری. جعفر قادری اقتصاددان و نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو در انتقاد ما به این روند چنین توضیح داده است.

یکی از موضوعات مهمی که این روزها موجب حیرت مردم شده رفتارها و سخنانی است که از سوی برخی نمایندگان مجلس یازدهم عنوان می شود که  دغدغه اصلی امروز کشور نیست آیا شما نیز قبول دارید که این موضوع با واکنش مردم و رسانه‌ها مواجه شود؟

ببینید، جریان‌های خارج از مجلس تمام تلاش خود رابرای مسأله دار کردن مجلس به کار گرفته‌اند تا با طرح برخی موضوعات مجلس یازدهم را مورد نقد و اتهاماتی بی اساس قرار دهند. یکی از این موضوعات درشت نمایی مسأله ازدواج اجباری بود که اصلاً از سوی مجلس مطرح نشد. یکی دیگر از موضوعات ختم قرآن در صحن علنی مجلس بود، هر چند ختم قرآن و توسل به قرآن موضوع مهمی است اما این طرح از طرف مجلس و رئیس مجلس که بیان نشد بلکه سخن یا ایده یک نماینده است که باید این موضوع را به پای خود آن نماینده گذاشت نه به پای کلیت مجلس یازدهم. بنابراین نباید عملکرد یک مجلس را به پای همه نمایندگان یا کلیت مجلس بگذاریم.

یکی دیگر از موضوعات بحث برانگیز طرح تغییر نام فرودگاه مهر آباد به نام سردار عزیزمان قاسم سلیمانی بود، بسیاری به این موضوع انتقاد کردن که به جای تغییر نام فرودگاه مهر آباد به نام سردار شهید، عملکرد این شهید بزرگوار را برای کم حرف زدن اما خوب کار کردن یاد بگیرید تحلیل شما دراین باره چیست؟

برای این موضوع هم همچنان روی این بحث تأکید دارم که مجلس ساختار اداری نیست که افراد تابع نظر آن ساختار باشند، بلکه هر نماینده استقلال عمل خود را دارد که اگر موضوعی مطرح می کند که اولویت و ضرروت نیست یا اگر حرکتی می‌کند یا کوتاهی  و قصوری در قبال رفتار نمایندگی خود دارد به هیچ وجه نباید به پای مجلس نوشته شود، بلکه باید به حساب آن نماینده گذاشته شود چرا که  عملکرد مجلس بر اساس مصوبات مجلس مشخص می شود نه عملکرد یا بیان طرح و ایده‌ای از سوی یک یا چند تن از نمایندگان.

آقای قالیباف نیز نسبت به این موضوع انتقاد کردند که مردم از ما توقع دارند؛ بنابراین نباید فرصت را برای حل مشکلات و رفع دغدغه های مردم از دست داد. شما به عنوان نماینده مجلس یازدهم فکر می کنید اولویت های مهم مورد توجه مجلس کنونی چیست؟

نمایندگان مجلس یازدهم از همان روزهای آغاز انتخابات و رقابت های انتخاباتی معتقد بودند که اولین اولویتی که در مجلس باید ضرورت و دغدغه باشد بحث اقتصاد است. امروز جهت‌گیری و مهمترین خواسته یا دغدغه نمایندگان مجلس یازدهم تلاش برای تصویب یا نظارت بر موضوعات و راهکارهایی است که منجر به حل مشکلات اقتصادی کشور می شود. مجلسی های این دوره می دانند که بها دادن به مسائل و مشکلات مردم مهمترین موضوعی است که آنها را روانه مجلس کرده لذا قصور از این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. کاهش فقر و کاهش تورم با اتخاذ راهکارهای عملی و میان مدت و دراز مدت و توجه به اشتغالزایی و موضوعاتی که معیشت و زندگی مردم و جوانان را در برمی‌گیرد مهمترین بحث‌هایی است که مجلس در آن ورود می‌کند و تلاش دارد که در این مسیر بهترین دستاورد و نتیجه را عاید مردم  کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها