رئیس جمهور روسیه در رسانه‌ی دولتی این کشور اظهار کرد که عملکرد دولت روسیه در مقابله با بحران کرونا بسیار بهتر و مناسب‌تر از ایالات متحده آمریکا بوده است.

پوتین: روسیه در مقابله با کرونا به‌مراتب بهتر از آمریکا عمل کرده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد که عملکرد این کشور در مقابله با اپیدمی نوظهور کروناویروس از عملکرد ایالات متحده آمریکا، جایی که احزاب سیاسی سعی در کنترل شرایط و به‌دست گرفتن اوضاع داشته‌اند، بهتر و مناسب‌تر بوده و روسیه قربانیان کمتری را نسبت به سایر کشورهای جهان متحمل شده است.

روسیه پس از برزیل و ایالات متحده آمریکا، با حدود ۵۳۰ هزار مورد قطعی ابتلا به کرونا رتبه‌ی سوم جهان را از لحاظ تعداد مبتلایان به خود اختصاص داده است.

شمار رسمی جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در روسیه به ۶ هزار و ۹۴۸ تن رسیده است که از بسیاری از کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا و برزیل با بیش از روی هم‌رفته حدود ۱۵۰ هزار قربانی، آمار کمتر بوده و نشان‌دهنده‌ی عملکرد مناسب این کشور در مقابله با کرونا بوده است.

پوتین طی یک نشست خبری در رسانه‌ی دولتی این کشور، گفت: «ما آرام آرام در حال فایق شدن بر کرونا هستیم و با اطمینان خاطر و کمترین ضرر و زیان از این وضعیت موفق بیرون خواهیم آمد. اما در ایالات متحده آمریکا چنین اتفاقی نیفتاده و عملکرد مناسبی در مقابله با کرونا از خود نشان نداده است.»

وی هم‌چنین بیان کرد که احزاب سیاسی روسیه در مقابله با این بحران بهتر و مناسب‌تر از احزاب سیاسی در آمریکا عمل کرده‌اند و این امر به دلیل همکاری و مشارکت همه‌جانبه‌ی تمام مقامات در سطوح مختلف منطقه‌ای و فدرال که هم‌چون یک تیم بدون هیچ اختلاف‌نظری عمل کرده، میسر شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه افزود که به نظر نمی‌رسد مشکلات ایالات متحده به همین‌جا ختم شود و می‌توان گفت که منافع احزاب سیاسی در آمریکا بالاتر از منافع کل جامعه و حتی بالاتر از منافع مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها