کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اخیرا اعلام کرده که پیکر یک شهید تبعه افغانستانی در منطقه عملیاتی فکه را شناسایی نموده است و همکاری برای یافتن خانواده این شهید که در مشهد ساکن بوده‌اند را خواستار شده است.

استمداد برای یافتن خانواده شهید افغانستانی دفاع مقدس

به گزارش قدس آنلاین و بر اساس اعلام روابط عمومی کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر این شهید هفته گذشته شناسایی شده و فرمانده این کمیته اقدام به انتشار ویدئویی در این خصوص کرده است.

سردار سرتیپ سید محمد باقرزاده روز گذشته در این ویدئو اعلام کرد: اخیرا در منطقه عملیاتی والفجر یک و فکه در خاک عراق تفحصهایی شد که در پی آن پیکر شهیدی از برادران افغانستانی و جمعی لشکر پنج نصر خراسان با نام "نسیم افغانی" فرزند میرزا محمد شناسایی شد.

وی گفت: این شهید در زمان شهادت ۳۱ ساله و متولد ۱۳۳۰ خورشیدی بوده که با شماره پلاک مشخص شناسایی شده است و آدرس موجود از خانواده شهید نیز مربوط به مشهد، بالاتر از ۲۰ متری مصلی، میلان دوم، چهار اول است.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با مراجعه به آدرس یاد شده تاکنون هیچ اثری از خانواده این شهید پیدا نشد و با توجه به این که به احتمال زیاد خانواده این شهید به افغانستان مراجعت کرده‌اند لذا از همرزمان شهید و دیگر عزیزان افغانستانی که در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی در مقابله با تهاجم صدام به جنگ رفته اند می خواهیم ما را در شناسایی خانواده شهید یاری کنند تا پیکر مطهر وی در ایران و یا افغانستان تحویل آنان گردد.

اطلاعاتی از شهید "نسیم افغانی" در سامانه های بنیاد نیست

مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اما در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد هیچ گونه اطلاعاتی از این شهید گرانقدر در بانک ها و سامانه های آماری این بنیاد موجود نیست.

مهدی طوریان افزود: با توجه به اینکه این شهید بزرگوار جمعی لشکر پنج نصر بوده است باید پیگیری وضعیت خانواده و دیگر اطلاعات وی از یگان اعزامی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات ۲۶۵ شهید افغانستانی، ۱۱۰ شهید عراقی، هشت شهید پاکستانی و تعداد اندکی شهید دیگر با سایر ملیتها در سامانه های این بنیاد ثبت شده است  و خانواده های این شهدای گرانقدر همانند شهدای ایرانی دفاع مقدس مورد ارج و منزلت بنیاد و دیگر نهادهای کشورمان قرار دارند و از خدمات یکسان بهره مند هستند.

مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: در صورت شناسایی خانواده شهید تازه تفحص شده افغانستانی، این خانواده نیز مانند سایر خانواده های ۲۶۵ شهید دیگر افغانستانی زیر پوشش بنیاد قرار می‌گیرند.  

تاکنون تلاش خبرنگار ایرنا برای تماس با مسوولان سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در خصوص پیگیری شناسایی خانواده شهید افغانستانی بی نتیجه بوده است با این حال برخی منابع در این نهاد اعلام کرده اند تاکنون اطلاعاتی از کمیته تفحص مفقودین درباره این شهید افغانستانی به این یگان ارسال نشده است.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۷۹ شهید، ۴۹ هزار و ۴۸۸ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها