شیراز- زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه و ۵۸ ثانیه شامگاه یکشنبه بیست و پنجم خرداد ۹۹ بخش بیرم از توابع شهرستان لارستان را لرزاند و موجب ایجاد خسارت به تعدادی از واحد های مسکونی در این منطقه شد.

زلزله لارستان به ۹۰ واحد مسکونی آسیب زد/چاه های گاز ارتباطی با زمین لرزه ندارد

قدس آنلاین-گروه استان ها: زلزله شامگاه یکشنبه شهرستان لارستان در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن  روستاهای «خلیلی» و «فداغ» گراش شده است.

گفتنی است بخش بیرم با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر در فاصله ۱۴۰ کیلومتری لارستان استان فارس و شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

خسارت به واحد های مسکونی

در همین راستا  فرماندار شهرستان گراش  با بیان اینکه زلزله ۵.۱ ریشتری شامگاه یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ به مرکزیت بیرم لارستان سبب وارد آمدن خسارت به ۹۰ واحد مسکونی در  دو روستای خلیلی و فداغ گراش شد افزود: : واحدهای مسکونی در این زلزله بین ۲۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیده‌اند.
اصغر فرودی با بیان اینکه این زلزله همچنین در روستای فداغ موجب مصدومیت دو نفر شد ادامه داد: در نخستین ساعت وقوع این زمین لرزه تیم‌های ارزیابی به منطقه اعزام  و تعداد ۲۲۰ تخته چادر نیز در روستای خلیلی به منظور امکان اسکان موقت توزیع شد.

زلزله ارتباطی با چاه‌های گاز ندارد

فرماندار گراش ضمن تکذیب شایعه ارتباط این زلزله با چاه‌های گاز میدان گازی شانول گفت: از آنجا که این زمین‌لرزه در گراش، اوز و لار نیز احساس شده بنابراین نمی‌تواند هیچ ارتباطی با این چاه‌ها داشته باشد.
 

برچسب‌ها