رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح راهبردی توسعه و بهسازی توس طی روزهای آینده در شورای عالی معماری و شهرسازی مجدد بررسی خواهد شد.

بررسی طرح راهبردی توس طی روزهای آینده در شورای عالی معماری

به گزارش قدس آنلاین، مسعود ریاضی در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای اجتماعی محلات در قالب سلسله برنامه‌های «شهربان» با اشاره به اهمیت طرح راهبردی توسعه و بهسازی توس اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع به صورت جدی پیگیر تصویب طرح راهبردی توسعه و بهسازی توس در شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم.

وی اضافه کرد: هفته گذشته در این خصوص جلسه‌ای در تهران برگزار شد و جلسه‌ای دیگر نیز طی روزهای آینده برای تصمیم‌گیری در این‌باره برگزار خواهد شد که امیدواریم به نفع مردم مشهد و منطقه تاریخی توس تمام شود.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری در راستای توسعه و بهسازی توس بیان کرد: با توجه به وضعیت نابسامان جلوخان آرامگاه فردوسی، سامان‌دهی این منطقه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و دو فاز آن در نیمه اول سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

ریاضی خاطرنشان کرد: فاز سوم سامان‌دهی جلوخان نیز اواخر سال ۹۸ آماده بهره‌برداری شد؛ اما به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم افتتاحیه وجود نداشت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از آثار تاریخی واقع در منطقه توس، دژ هزار ساله کهن‌دژ است که در مجاورت آرامگاه فردوسی قرار دارد، هدف بعدی ما در سامان‌دهی منطقه تاریخی توس ایجاد مسیر دسترسی به کهن‌دژ است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و می‌تواند یک ظرفیت گردشگری جدید را به شهر مشهد اضافه کند.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در کنار اقدامات عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد که در این میان می‌توان به سفارش ساخت هشت مجسمه از شخصیت‌های شاهنامه برای نصب در پیرامون آرامگاه فردوسی و مسیر جلوخان به عنوان پارک مفاخر اشاره کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ریاضی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سه مجسمه رستم و اسفندیار، دقیقی توسی و آرش کمانگیر تیر ماه در پارک جلوخان آرامگاه فردوسی نصب خواهند شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها