قطع آب شرب در روستای حسین‌آباد جنگل مشکلی است که فقط ۱۲ ساعت از آن توسط فرماندار نیشابور تایید شده بود و از رفع مشکل آب در آنجا خبر داده بودند، اما حالا با وجود انتشار فیلم‌ها و خبرهایی مبنی بر تداوم مشکل آب شرب در این منطقه، بازهم آبفای نیشابور آن را تکذیب کرده است!

آبفای نیشابور بازهم منکر بی‌آبی در یک روستا شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا اخویان مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور با بیان اینکه یک مجتمع آبرسانی با عنوان وحدت روستاهای شهرستان‌های کاشمر، سبزوار و نیشابور را آبرسانی می‌کند، اظهار کرد: ۶ روستا از جمله حسین‌آباد جنگل نیشابور از این مجتمع آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور با بیان اینکه وقتی برق به هر علتی قطع می‌شود مجتمع وحدت نیز مراحل آبرسانی را نمی‌تواند انجام دهد، یادآور شد: برق مانند آب نیست، وقتی وصل می‌شود همه مناطق به طور یکسان از برق برخوردار می‌شوند، اما وقتی آب وصل می‌شود زمانی برای هواگیری لوله‌ها و پرشدن آب مجتمع برای آبرسانی لازم است.

وی ادامه داد: این در حالی است که روستاهایی مانند حسین‌آباد جنگل نیشابور اولین روستایی بوده که آب برای مردم قطع و آخرین روستایی هستند که آب برای آنها وصل می‌شود.

اخویان با اشاره به اینکه هر چه هوا گرم‌تر شود مصرف آب بیشتر می‌شود، اضافه کرد: درست است که روستای حسین‌آباد جنگل نیشابور با قطع شدن آب روبه‌رو بوده، اما ۲۰ روز قطع شدن آب را مجدد تکذیب می‌کنیم، زیرا تانکر آب به این روستا و پنج روستای دیگر برای مصرف آب مردم ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور از حفر یک حلقه چاه و خط انتقال آب برای مصرف فوری آب توسط مردم این روستا خبر داد و گفت: باید این کار به صورت شبانه‌روزی و در مدت ۲۰ روز به اتمام برسد تا مشکل آب مردم این روستا برای مواقعی که برق قطع می‌شود و مردم آب ندارند، آب از این چاه به روستای حسین‌آباد جنگل نیشابور برود.

وی با بیان اینکه مجوز حفر پنچ حلقه چاه از دشت نیشابور دریافت شده، اما چون آب این دشت شور است، باید با آب شیرین تلفیق شود و به ۶ روستای نیشابور منتقل شود، گفت: این پنج حلقه چاه، ۱۲۵ لیتر بر ثانیه آب تولید می‌کند.

اخویان ادامه داد: وقتی از طریق مجتمع وحدت به روستای حسین‌آباد جنگل نیشابور آبرسانی می‌شود مردم این روستا در پایین دست آب را با فشار بیشتری نسبت به مردم بالادست این روستا دارند.

مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور بیان کرد: تانکر آب روزانه دو یا سه بار باید به روستاها برود، اما ممکن است به روستای حسین‌آباد یک بار رفته باشد، اما علت آن این است که تانکر آب باید به ۶ روستا آبرسانی کند و بعد از اینکه خالی شد برای پر کردن آب مجدد به مرکز مورد نظر بازگردد و دوباره به روستاها برود. 

منبع: فارس

برچسب‌ها